WhatsApp čeká zásadní změna, která vás asi nepotěší
Jednou to prostě přijít muselo.
Možná jste doufali, že se to nikdy nestane, ale šlo jenom o otázku času. A ten právě nastal. Na WhatsApp přicházejí reklamy, které se budou primárně objevovat v záložce Stav, což je vlastně taková obdoba Příběhů známých z Instagramu a Facebooku. Můžete tedy sdílet text, obrázky, video nebo GIFY, které zmizí po uplynutí 24 hodin. A právě mezi nimi nově uvidíme "příběhy" reklamní.
O nástupu reklam do WhatsApp se mluvilo už delší dobu. Zakladatel aplikace Brian Acton se dokonce před několika týdny rozčílil, protože jeho původní viza byla, že WhatsApp zůstane navždy bez reklam. Vždy totiž odmítal pohled, že uživatel je produkt. Jenže od roku 2014, kdy firmu za 19 miliard dolarů koupil Facebook, bylo jasné, že nakonec ji bude chtít pořádně zpeněžit a hlavně ovládnout potenciální konkurenci pro jeho Messenger a další podobné služby.
Aplikace už zkoušela různé alternativní způsoby, jak si na sebe vydělat. Třeba zavedením předplatného za dolar na rok nebo zpoplatněním pro firemní uživatele. Teď se však vydává nejvíce očekávanou cestou. Ta ho pravděpodobně zavede směrem ke spřízněnému Facebook Messengeru, který už je reklamou prorostlý.