Uživatelé si stěžují Applu. V iPhonech jim vyskakuje upozornění, ať si koupí lepší telefon
Co naštve? Když si koupíš svůj vysněný telefon a on tě začne upozorňovat, že potřebuješ lepší.
Apple si proti sobě opět poštval vlastní zákazníky a zase je to stará známá písnička - agresivní marketing. Uživatelé iPhonů si hromadně stěžují, že je v telefonu otravuje vyskakovací reklama, které jim říká, že mají upgradovat na lepší iPhone. V posledním týdnu se množí podrážděné reakce na Twitteru a Redditu, že se při spuštění App Store zobrazí okno přes celou obrazovku s obrázkem nového modelu 6S a dvěma možnostmi - "Learn More" nebo "Upgrade Now".
Okno začíná v pravidelných intervalech otravovat po updatu sytému na iOS 9.2, a to všechny majitele iPhonů 5S a starších. Jenže na reklamu už si stěžují i majitelé nejnovějšího modelu, kterých se upgrade logicky týkat nemůže, ledaže by si v Apple řekli, že jejich zákazníkům prostě jeden nejlepší telefon nemůže stačit...
Na diskuzních fórech se mezitím množí reakce. Uživatelé si stěžují, že jde o další důkaz, jak Apple překračuje pomyslnou hranici, kterou si kdysi sám vytyčil - totiž, že se bude snažit, aby se z jeho produktů nestaly primárně nosiče reklamního obsahu. Tito uživatelé zřejmě zapomněli, že podobný agresivní marketing už Apple uplatňuje dlohodobě třeba na iTunes. Když tam vyšla aktuální deska U2 zdarma, tak se všem sama stáhla do jejich telefonů či tabletů - ať ji chtěli nebo ne.
Souhlasíte se známým Apple bloggerem Johnem Gruberem, který Apple marketing z poslední doby označil za "hrubiánský"?