Máte Facebook plný obsahu, co vás nezajímá? Zuckerberg vysvětlil, co se děje a jak se to ještě zhorší
Připravte se na spoustu novinek, o které jste se neprosili.
Pokud máte poslední dobou pocit, že se vám na Facebooku a Instagramu zobrazuje stále více náhodných příspěvků z účtů či stránek, které vůbec nesledujete, pak jste na správné adrese. Mateřská společnost obou sociálních sítí Meta totiž posouvá algoritmy, aby se uživatelům zobrazovalo stále více nevyžádaného (a reklamního) obsahu. A bude hůř!
Další úpravy v algoritmech Facebooku i Instagramu totiž v pravidelném čtvrtletním projevu k akcionářům Meta nastínil jeho šéf Mark Zuckerberg: „Právě teď zhruba 15 procent obsahu ve feedu na Facebooku, a ještě o něco více na Instagramu, je uživatelům servírováno naší umělou inteligencí od lidí, skupin a účtů, které nezalajkovali a nesledují. Na konci příštího roku očekáváme, že se toto číslo více než zdvojnásobí.“
There’s a lot happening on Instagram right now. I wanted to address a few things we’re working on to make Instagram a better experience. Please let me know what you think pic.twitter.com/x1If5qrCyS
— Adam Mosseri (@mosseri) July 26, 2022
Vedení obou sociálních sítí přitom moc dobře ví, že reakce uživatelů na tyto změny není pozitivní – nestojí zkrátka o další virální a reklamní obsah. Změna je však podle nich nevyhnutelná, jak dokazují nedávná slova Adama Mosseriho, šéfa Instagramu: „Pokud vidíte ve svém feedu věci, které vás nezajímají, pak to jen znamená, že je špatně třídíme. My se však budeme nadále snažit se zlepšit, abychom vám nabízeli lepší doporučení, protože si myslíme, že jde o nejvíce efektivní a důležitý způsob, jak můžeme tvůrcům pomoci oslovit více lidí.“
Vadí vám, že vám Facebook a Instagram tlačí stále více nevyžádaného obsahu?
Zdroj: Mashable