Facebook mění logo, barvy i celkový vzhled. Podívejte se, jak bude vypadat!
Největší sociální síť přichází s vlnou změn. Na první pohled poznáte nové logo i celkovou změnu prostředí na počítačích i v mobilní aplikaci.
Dala by se použít známá fráze "totéž v bledě modrém". Jenže na poměry Facebooku se jedná o změnu revoluční. Nejenže znatelně zesvětlil svou hlavní modrou barvu a logu dal kruhový tvar, ale hlavně radikálně mění své uživatelské prostředí. Kromě vzhledu i hodně přeskupí celý news feed – větší roli dostanou skupiny a události.
Mark Zuckerberg na konferenci F8 Zdroj: facebook
Vše představil na konferenci F8 sám šéf společnosti Mark Zuckerberg. Novému uspořádání vévodí pruh záložek. Obzvláště v mobilní aplikaci se zaměřuje právě na skupiny a události, které by nově měly tvořit většinu toho, co na Facebooku uvidíme.
Nové rozvržení Facebooku Zdroj: facebook
Prostředí bude postaveno kolem společných zájmů a aktivit uživatelů, přibude například i položka Meet New Friend (Poznej nového přítele), která doporučí přátelství právě na základě společných zájmů, učasti ve skupinách či na událostech.
Zprávy do vašich skupin budete moci nově postovat přímo z vašeho news feedu a přibudou nová nastavení. Události dostanou zcela nové rozhraní včetně lepšího doporučování a přehlednějšího kalendáře.
Všechny tyto kroky vedou k tomu, že Facebook více tlačí na osobní vazby než klasický news feed, který je sice zdrojem jeho příjmů, ale přináší mu taky mnoho problémů s filtrováním nenávistného či manipulativního obsahu.
Taky předělaná mobilní aplikace klade důraz na skupiny Zdroj: Facebook / koláž
Update nového vzhledu už začal. Postupně se dostane ke všem uživatelům, včetně aktualizace mobilní aplikace pro iOS i Android. Změn na sociálních sítích spadajících pod Facebook však bude celá řada. Postupně si představíme všechny podstatné.
Co říkáte na nový vzhled Facebooku? Přijdou vám změny k lepšímu?