Facebook chystá velkou žalobu na Apple kvůli vypnutí sledování uživatelů
Apple čelí další soudní žalobě, která ho obviňuje z nekalých praktik.
Soukromá data o chování uživatelů jsou tím nejcennějším zbožím na internetu, díky kterým se internetoví giganti jako Google, Facebook nebo Apple stali nejbohatšími korporacemi světa. Už brzy se o ně rozhoří velká soudní bitva mezi Facebookem a Applem.
Apple totiž v rámci nové aktualizace svého mobilního operačního systému iOS 14 chystá změnu, na základě které budou muset uživatelé udělit výslovný souhlas se sledováním za účelem poskytování relevantní reklamy. V základu bude tato funkce vypnutá, takže se dá předpokládat, že mnoho uživatelů neumožní Facebooku sledování jejich on-line chování, které se přitom netýká jen samotného použivání Facebooku, ale i dalších aplikací a webových stránek.
Nová verze iOS 14 bude vyžadovat udělení souhlasu se sledováním za účelem personalizovaných reklam Zdroj: facebook
Nová verze iOS 14 bude vyžadovat udělení souhlasu se sledováním za účelem personalizovaných reklam Zdroj: facebook
Podle šéfa Facebooku Marka Zuckerberga je pro Apple ochrana spotřebitelů jen záminkou a jeho cílem je zlikvidovat konkurenci, protože data o uživatelích sám sbírá a využívá. Na Apple chystá antimonopolní žalobu a rozjel taky kampaň, ve které vysvětluje, že bez personalizovaných reklam nebude mimo jiné možné, aby poskytoval služby zdarma.
Antimonopolní žaloba se má zaměřit na to, že Apple nutí třetí strany dodržovat zásady App Store, ale v rámci svých aplikací či služeb se jimi neřídí. Jedinou výchozí aplikací zpráv je například jeho vlastní iMessage (Zprávy) a neumožňuje takto nastavit třeba WhatsApp. Facebook míří ve své žalobě podobným směrem, jako to nedávno udělaly společnosti Epic Games nebo Spotify.