Viděli jsme filmový Assassin´s Creed. Tohle je jeho největší chyba!
Když filmaři nepochopí videohru.
Na celovečerní Assassin's Creed jsme se rozhodně těšili. Většina her je super (hlavně ty s Eziem a pirátská čtyřka), režie se ujal odvážný Justin Kurzel a hlavní roli ulovil famózní Michael Fassbender, který kromě X-Menů a Stevea Jobse zazářil třeba v Kurzelově Macbethovi. Všechno se tak zdálo být na dobré cestě, a když kampaň často připomínala, že tvůrci spoléhají na pravý parkour, vlastně se nešlo netěšit. Výsledek, který dnes vstoupil do českých kin, má ale jednu zásadní vadu.
O co jde? Jednoduše o to, že se naplnily marketingové sliby a dvě třetiny filmu se odehrávají v současnosti. Kurzel s Fassbenderem absolutně nepochopili, že linka s Abstergem vždycky byla jen "nutným zlem" s pár světlými momenty a že si všichni Assassin's Creed zamilovali díky řádění s čepelemi v minulosti. Jak vypadá celovečerní přírůstek do slavné série? Většinu času zabírá povídání v centrále Absterga, z níž se třikrát přeskočí do stylové akce v minulosti. A to je bohužel všechno.
Co naplat, že má film ucelené vizuální pojetí, spolehlivé herce a ve finále se slušně rozjede vstříc dalším dílům (jichž se vzhledem k nízkým tržbám zřejmě nedočkáme). Asasín Aguilar je v něm vyloženě na okrasu a člověk se o něm nic nedozví, protože je hlavním hrdinou trestanec Callum Lynch, jemuž začnete výrazněji fandit až v posledních minutách.
Celovečerní Assassin's Creed je tedy zklamáním. Pořád se sice jedná o solidní biják, který nabídne hutnou atmosféru a pár skvělých akčních scén, linka z minulosti ale měla mít výrazně větší prostor, nebo se mělo důrazněji zapracovat na té ze současnosti. Snad se celá značka časem pohne k nějakému drsnému seriálu. Ten by jí totiž mohl slušet o něco víc než experimentování na velkém plátně.