Kde a jak se natáčel pirátský seriál Pod černou vlajkou?
Karibik z pirátského eposu Pod černou vlajkou najdete v Jihoafrické republice.
V neděli ve 22.50 vás na COOLu čekají další dva díly výpravy Pod černou vlajkou. Kapitán Flint pokračuje ve své snaze obsadit mýtickou superbohatou loď Urca de Lima, ale mezitím ve svých trampotách pokračují i další postavy. Než se podíváte, kterak kují pikle, objevte s námi potenciální destinaci své příští dovolené. Pod černou vlajkou se totiž, paradoxně, nenatáčelo v Karibiku, ale někde docela jinde.
Seriálové karibské ostrovy ve skutečnosti vznikly v Cape Town Film Studiu. Namísto střední Ameriky se tedy Pod černou vlajkou točilo prakticky výlučně v Africe! Důvodů bylo vícero - jihoafrické ceny natáčení jsou sympaticky nízké, zdejší štáby však zároveň mají bohaté zkušenosti. Právě kvůli nižším nákladům zde točí i jiné světové produkce, africké prostředí je navíc co do podnebí překvapivě blízké karibským podmínkám. No a v neposlední řadě hrály velkou roli i zdejší kulisy.
Pár let nazpět vznikla na půdě Cape Town Film Studia kopie středověkého francouzského hradu Carcassone - ta byla posléze vcelku snadno překopána pro renezanční Florencii, aby byla následně upravena i pro Nassau z Pod černou vlajkou. Nejde však jen o recyklaci a snižování výdajů na natáčení. Pro pirátský seriál musely vzniknout i specializované (a echt drahé) vodní nádrže, které nesly kulisy plachetnic.
Ze seriálu jen stěží poznáte, že natáčení scén z paluby lodí neprobíhalo uprostřed oceánu - tento výsledek přitom umožnil právě důraz na kombinaci praktických triků (lodě na vodních nádržích) s triky digitálními (dokreslení horizontu). Vybudování nádrží nicméně odčerpalo jiné zdroje, které by obyčejné suchozemské seriály využily na běžné kulisy.
"Tahle nádrž do sebe pojme čtyřicetimetrovou plachetnici i generátory vln," nechal se slyšet Nico Dekker ze zmíněných studií. "Má přitom vestavěné speciální nástroje, třeba kotvy, které dovolují přesouvat lodě z jednoho konce na druhou. Nádrž obsáhne 5 milionů litrů vody a umožňuje natáčet ze tří úhlů." Najít se tu dají i větší nádrže pro pět a sedm milionů litrů vody, které jsou využívány k natáčení scén na plážích. Nikde jinde na světě podobný systém neexistuje.
Digitální triky z americké postprodukce pak zajistily druhou polovinu magie - a právě zde se ukázalo být jako stěžejní, že Pod černou vlajkou produkoval Michael Bay. Na ději seriálu byste to nepoznali - na to je v něm překvapivě málo obřích robotů, modelek v plavkách a luxusních aut. Bayův trikový perfekcionismus je však pověstný a podepsal se i na tom, že Pod černou vlajkou získalo několik trikových ocenění.
Jižní Afrika byla v neposlední řadě výhodná i pro místní etnické složení - zdaleka ne všichni herci sem totiž přijeli natáčet ze zámoří. Řada vedlejších rolí a komparz pochází z místních luhů a hájů, což je vlastně ideální kombinace, uvážíme-li, jak etnicky pestré skutečné Nassau bylo. Běloši z různých konců Evropy se v něm potkávali s otroky z Afriky a vytvářeli mix podobně unikátní, jako je dnešní Jihoafrická republika. Pro zdejší filmaře byl ostatně seriál zatím nejvýznamnější zahraniční produkcí.
Místo natáčení Pod černou vlajkou
Dobrodružství pirátů ze seriálu Pod černou vlajkou budou na Prima COOL pokračovat (dvěma premiérovými epizodami) už v neděli ve 22.50.