11. října 2022 11:30

Nový Pán prstenů mohl bolet ještě víc: Co málem natočili na Netflixu a na HBO?

Zálusk na nové zpracování Pána prstenů mělo více společností. A jak se nyní ukázalo, jejich plány byly hodně... zajímavé?

Pokud máte problém s aktuálním seriálovým zpracováním Pána prstenů od Amazonu, pak byste měli vědět, že se o práva na nové zfilmování Středozemě ucházeli i dva jeho velcí konkurenti. A jejich plány byly možná ještě odvážnější než příběhová divočina, jakou předvádějí Prsteny moci.

Z aktuálních informací prestižního magazínu The Hollywood Reporter totiž vyšlo najevo, že když zástupci Tolkien Estate v roce 2017 vyhlásili, že jsou otevření k prodeji práv na seriálové zpracování, nepřišel se svou nabídkou pouze Amazon, ale taky Netflix a HBO.

Na HBO v té době běžel megahit Hra o trůny a stanice chtěla po jeho skončení navázat podobně silnou fantasy látkou. Plánem bylo v podstatě rebootovat filmového Pána prstenů a pustit se tak do stejného období jako filmová trilogie od Petera Jacksona. Přestože je známo, že měl Tolkienův syn Christopher velké problémy s Jacksonovým uchopením Středozemě, nechtěl, aby se filmaři tak brzy vrhli na téměř čistokrevný remake.

Ještě horší vizi však předložili zástupci Netflixu, jejichž plánem bylo vytvořit sdílený vesmír, jehož základem by byly seriály o Aragornovi a Gandalfovi. „V podstatě přišli s přístupem Marvelu, což držitele práv naprosto vyděsilo,“ popsal nejmenovaný insider a doplnil, že byla tato nabídka okamžitě smetena ze stolu.

Nakonec vyhrál přístup Amazonu, který nabídl příběh z dosud filmařsky nepokrytého Druhého věku Středozemě a spokojil se s tím, že koupí práva pouze na Dodatky na konci Návratu krále, třetího dílu knižního Pána prstenů. Ty zhuštěně podávají některé části historie Středozemě, nejsou však tak obsáhlé a podrobné jako posmrtně vydaný Silmarillion, od něhož se v popisu některých událostí taky liší. Konkrétním příběhům ze Silmarillionu se proto tvůrci z Amazonu musí šikovně vyhnout.

Zdroj: The Hollywood Reporter

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

Zábavný / Esport / Publicistický