Velká bitva MOBA pecek: Která z nich je divácky nejatraktivnější a u které nudou usnete?
A na kterou se nejradši díváte vy?
MOBA hry DotA, League of Legends a Heroes of the Storm aktuálně válcují progamingový svět podobně jako kanadští hokejisté veškerou konkurenci, takže je čas se jim podívat v našem nezaujatém diváckém testu na zoubek. Která z nich je nejbarevnější a která nejzábavnější? Dozvíte se to!
Možná vás to překvapí, ale to pravé koření a divácký orgasmus u každého zápasu v libovolné MOBA hře nastává už na samotném začátku při tzv. pickování. Nezkušení diváci u něj odcházejí připravit čaj z kopřiv a rybičkovou pomazánku s bagetkou, zkušení mazáci naopak otevírají plechovku s radlerem a očekávají pět až deset minut nabitých zábavou.
Při pickování si totiž jednotlivé týmy vybírají své hrdiny, se kterými budou hrát a zároveň v určitých momentech „banují“ (tj. zakazují) některé hrdiny, které si nebude moci vybrat soupeř. Právě tady se tak projeví ty největší dovednosti a znalosti jednotlivých hráčů. Pokud totiž nezvládnete správně poskládat tým a vyřadit jiné hrdiny, bude se pro vás zápas vyvíjet spíše špatně a ani šikovnost prstů desetiletých čínských hráčů s tím nic nezmůže.
Po skončení pickování tak zkušení diváci odcházejí vyvenčit psa, vyřídit nákupy a vyžehlit prádlo, jelikož vědí, že o nic důležitého už nepřijdou, jelikož zápas je po pickování už často rozhodnut. V případě, že sledujete zápas v Dotě 2, pak stihnete ještě i večeři s přítelkyní nebo s přítelem a pohodlně se vrátíte na závěr, jelikož utkání v Dotě jsou z MOBA her suverénně nejdelší, když mohou trvat často i hodinu, během které se v podstatě nic neděje.
Ostatně za Dotou v délce nijak nezaostává League of Legends, která je ovšem zase z posuzovaných her rozhodně nejbarevnější, tudíž na rozdíl od Doty alespoň udrží diváckou pozornost po prvních pět minut každého utkání. Zde se tak v nejlepším světle ukazuje Heroes of the Storm. Zatímco u LoL a Doty musíte na pořádné týmové fighty čekat mnohdy až do střední či závěrečné fáze zápasu (a předtím stihnete i uplést svetr), u Blizzardu si patrně byli dobře vědomi toho, že nikoho nebaví sledovat hrdiny pobíhat po mapě a „farmit“, ale že diváky zajímají souboje hrdinů. V tomhle ohledu tak HotS vede, jelikož je ze všech her nejakčnější. I HotS se ovšem hluché pasáže nevyhnou, ale alespoň máte jistotu, že neusnete.
Nezaujatý divák je tak při sledování MOBA her dost zmaten, jelikož po většinu času vůbec netuší, co se na obrazovce děje. Divákovo zoufalství se pak při sledování některých zápasů projevuje tím, že je nucen tleskat pokaždé, když se na obrazovce podaří některému z hrdinů vyvolat barevnou explozi zničením věci.