7. března 2016 17:05

Je tohle nejlepší hra podle filmu? Alien: Isolation i více než rok po vydání rozděluje hráče na dva tábory

Hledali jsme hru, kterou zatracuje tolik lidí, kolik ji miluje. A našli jsme ji.

Na první pohled se to bezpochyby zdálo jako sázka na jistotu. Počítačových her na motivy sci-fi hororu Vetřelec - a zejména jeho výrazně akčnějších pokračování - jsme se dočkali již celé řady a většina z nich přinášela obchodníkům s videohrami pravidelné tržby. Vrcholem se pak stala zřejmě hra, které vetřelci postavila do cesty potvoru z dalšího akčního filmu – právě tak vznikla populární Alien vs. Predator.

Jenže tvůrci z Creative Assembly se před lety rozhodli vzít vetřelčí sérii za opačný konec, když celou hru postavili na příběhu prvního dílu. Nyní, více než rok po vydání Alien: Isolation, se spekuluje, zda se hra neposune do dalšího dílu. Fascinující gamesa je zajímavá tím, že pomocnou ruku podalo dokonce filmové studio 20th Century Fox, které na značku Alien vlastní práva a hodně tím ovlivnilo, kam se hra nakonec ubrala.

Nejen filmové tvůrce, ale dokonce i přímo herecký štáb z prvního dílu včele se Sigourney Weaver aka filmovou Ellen Ripley totiž zaujalo, že Creative Assembly chtějí hru co nejvíce přiblížit filmové atmosféře. Herci se za to odvděčili tím, že pomohli s dabingem, chlapci od Foxů zas poskytli údajně tři terabyty dat, spoustu materiálů z natáčení a dokonce i blueprinty filmové vesmírné lodi. Creative Assembly na oplátku vytvořilo hru, z níž film dýchá skutečně na každém kroku - snad tedy až na finále s hned dvěma vetřelci namísto jednoho.

Kde je teda problém, říkáte si? Ve skutečnosti, že - jak potvrzují i sami tvůrci - „První filmový Vetřelec nebyl o zabíjení, ale o přežívání.“ A tak je postavena i samotná hra, a to na rozdíl od všech předchozích vetřelčích herních pokusů, kde jste kosili jednoho protivníka za druhým, ať už jím byl vetřelec nebo jeho další povedení kámoši z mokré čtvrti.

Bezpochyby právě proto se na Alien: Isolation ani po roce a půl od jejího vydání hráči ani odborníci neshodnou. Podle některých je geniální právě neustálým pocitem blízké smrti, druzí ji považují za frustrující nudu, kdy se většinu času krčíte ve skříňce nebo pod stolem a čekáte, až slizké monstrum zase zaleze do větrací šachty. Tak se třeba mohlo stát, že kritici na IGN.com ji ohodnotili průměrným 5.9/10, zatímco na Steamu se těší z mimořádných 9/10.

My na ni pořád nedáme dopustit. A vy? A kam by se podle vás hry na motivy filmových vetřelců měly ubírat dále?

Ondřej Najman eSuba.eu

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

Zábavný / Esport / Publicistický