Feministky brojí proti zadkům ve hrách. I žena je člověk, hlásají!
Slavná feministka nabízí návod, jak se tohoto problému zbavit.
Anita Sarkeesian je pravděpodobně nejznámější feministkou, která se pravidelně zabývá videohrami a ve svých videích apeluje na herní vývojáře, aby přestaly brát ženy jen jako sexuální nástroj a vdechly jim stejně silnou osobnost, s jakou vystupují mužští protagonisté. V jednom z nejnovějších videí si proto vzala do hledáčku zadky.
Sarkeesian poukazuje na to, že v drtivé většině 3rd person her se ženou v hlavní roli, je kamera zacentrovaná na její pozadí, případně hráči sledují až přehnané pohyby boků. Zároveň také platí, že ženské hrdinky nemívají zadní partie svého těla příliš zakryté a také kamera umožňuje nastavovat obraz pod velmi zajímavými úhly. Naproti tomu mužští hrdinové nosí často dlouhý kabát, plášť nebo jiný kus oblečení, který zadnici zakrývá.
Jen minimum her pak splňuje Anitiny představy, za všechny jmenuje například adventuru Life is Strange, v níž podle slov Sarkeesian vývojáři přistupují k hlavní hrdince především jako k člověku a nechávají hráče se s ní dokonale sžít.
Co vy na to, vadí vám tenhle přístup vývojářů, nebo to nevnímáte jako nic dramatického? Dejte nám vědět!