Přijde PewDiePie o miliony? Proč s ním YouTube rozvázal smlouvu a co to pro něj znamená?
Mít nejapné vtípky se holt nevyplácí...
Nejslavnější youtuber světa se kvůli svým často velmi nekorektním vtípkům dostal do vážných problémů. Už včera s ním Disney ukončilo spolupráci na přípravě jeho pořadu, který je fanouškům dostupný skrze předplacenou službu YouTube Red a teď kladivo udeřilo podruhé.
Nemístné vtípky, často spojené s nacismem, Adolfem Hitlerem a Židy, už jsou moc i pro YouTube, který je defacto Pewdsovým chlebodárcem. Jistě, slavný youtuber vydělává spoustu peněz bokem, skrze nejrůznější promo akce, ale velká část příjmu pochází z reklam v jeho videích. A těch peněz je – mimo jiné – tolik, protože je PewDiePie samozřejmě zařazen do prémiového programu reklam. Tedy, lépe řečeno, byl, neboť to je první z věcí, na kterou lidé z Googlu sáhli.
Co na to samotný youtuber? Samozřejmě se brání a zejména v souvislosti s „vtípkem“, kdy si na Fiverru zaplatil u dvou Indů, aby na ceduli napsali „Smrt všem Židům“ a vrátili tento vzkaz zadavateli ve formě videa. „Chtěl jsem poukázat na to, jak je svět kolem nás šílený, zejména pak některé služby, dostupné online. Vybral jsem něco, co mi přišlo velmi absurdní – tedy lidé, kteří řeknou cokoliv za pět dolarů,“ vysvětluje PewDiePie. Dodává pak, že jeho tvorba je humorná a není nikým brána příliš vážně, nicméně uznal, že zejména tento vtípek musel vyznít velmi ofenzivně.
Co to tedy ve výsledku bude znamenat pro Pewdsovo „impérium“? Pravděpodobně ne mnoho – bouře přejde, je navíc možné, že do prémiového programu bude potichu znovu zařazen a vyjma finanční ztráty se pojede dál. Jen na tenhle rok asi nebude Felix příliš dobře vzpomínat…