Nové Monopoly pro mileniály urazily spoustu mileniálů. Co je na nich tak ponižujícího?
Konečně přicházejí Monopoly, které odrážejí skutečný život mileniálů.
Určitě moc dobře znáte slavnou deskovou hru Monopoly, kterou spousta lidí hrála v její počeštěné obdobě Sázky & Dostihy. Nakupujete v ní nemovitosti (nebo koně a stáje) a usilujete o vlastní zbohatnutí a bankrot ostatních – prostě simulace ultrakapitalismu.
Jenže majitel značky Hasbro se teď rozhodl přijít se speciální verzí pro mileniály s heslem: "Zapomeň na nemovitosti, stejně si je nemůžeš dovolit." Místo toho ve hře sbíráte Experience Points (zkušenosti), třeba za přespávání ve sklepě u rodičů nebo sdílení pokoje s kamarády. Nebo si taky vylepšujete svůj sociální status navštěvováním trendy kaváren, hudebních festivalů nebo farmářských trhů.
Monopoly for Millennials Zdroj: Hasbro
Po herní desce se pohybujete s figurkami jako emoji, insta foťák, městské kolo nebo hashtag. Samozřejmě dojde i na sójové latte nebo avokádo. Pomocí kartiček se taky musíte starat o svoji komunitu, abyste byli pro ostatní náležitě cool. Že tím asi moc nezbohatnete a spíše vás náročný životní styl pošle do dalších dluhů, na to radši nemyslet a užívat si, dokud to jde!
Hra vzbudila dost kontroverzní reakce, že zjednodušuje a zobecňuje, což se od sociálně citlivých mileniálů dalo čekat. Každopádně se prodává skvěle, protože ochutnávání nových odrůd káv je současné generaci daleko bližší než dravé žraločí manévry na realitním trhu.
Hrajete Monopoly? Co říkáte na jejich aktualizovanou verzi?