Známá korporace si patentuje výrazy WTF, LOL nebo FML. Budeme je moci dál používat?
WTF!?!
Jméno korporace Procter & Gamble (P&G) jste jiste mnohokrát slyšeli, jelikož vlastní spoustu známých značek zaměřených na úklid domácnosti, péči o tělo a kosmetiku. A právě P&G vypsal žádost o patenty na populární internetové výrazy WTF, LOL, NBD nebo FML.
Pokud jste si mysleli, že takto obecně používané fráze si nelze patentovat a zamezit tak ostatním, aby je používali, pak je na čase to přehodnotit. Vše je momentálně ve stadiu žádosti na Patentový a známkový úřad Spojených států, který si od P&G vyžádal upřesnění do ledna nadcházejícího roku.
Náhled žádosti o patentování výrazu WTF
Je jasné, že by se jednalo o patent na používání v jistém kontextu, třeba v názvu výrobku. Momentálně si neumíme představit jaké úmysly má samotné P&G. Chystá snad novou vůni Old Spice WTF? Nebo snad šampon Head & Shoulders LOL? A co takhle plenky Pampers FML?
Výběr značek spadajících pod Procter & Gamble Zdroj: Procter & Gamble
Firma zřejmě reaguje na kritiku nového člena představenstva Nelsona Peltze, že pomalu zachytává aktuální trendy a vzdaluje se tak nejmladším cílovým skupinám. Uvidíme, zda celá snaha nedopadne jedním velkým LOL.
Co na to říkáte? WTF, NBD, LOL nebo FML?