Nový Peugeot 3008: zimní král
Peugeot 3008 se zimy nebojí, naopak miluje ji! Má totiž širokou zásobu vychytávek do zimní nepohody, například vyhřívaný volant nebo vyhřívaná přední i zadní sedadla. Pocit tepelného komfortu zvyšují i příjemné hřejivé materiály a teplé odstíny ambientního osvětlení. Peugeot 3008 si poradí i s náročnými zasněženými a namrzlými terény. K tomu mu slouží vyspělé asistenční systémy a pohon 4x4.
V duchu moderní doby sází Peugeot 3008 hlavně na elektrický pohon. Poskytuje dojezd, kterým ve své kategorii na trhu jednoznačně dominuje. Jedná se o až o 700 kilometrů! Dobití obří baterii přitom nezabere víc než slabou půlhodinku. Zkrátka ale nepřijdou ani klienti, kteří nemají kde dobíjet, nebo jim elektrický pohon zkrátka nevyhovuje. Mohou si pořídit Peugeot 3008 hybrid, který se obejde zcela bez dobíjení.
Nový Peugeot 3008: zimní král Zdroj: Se svolením společnosti Peugeot
Vlastní cestou
Peugeot 3008 vás zaujme svým atraktivním designem. Ten oproti původní generaci vozu prošel radikální proměnou. Nový Peugeot 3008 se odklonil od segmentu SUV, kterému po několik let kraloval. Místo toho se vydal objevovat teritorium zvané „fastback“. A dobře udělal! Sportovně skloněná záď totiž dodala zcela novému vozu originální, odvážnou a atraktivní podobu. Tato silueta je zároveň velmi aerodynamická, což je zárukou intenzivních zážitků z jízdy. Vůz si však ponechal některé SUV prvky, zejména pak vyvýšenou pozici, která chrání podvozek v náročném terénu a zároveň usnadňuje nastupování.
Prémiový interiér
Také v interiéru se odehrály zásadní změny. Největším překvapením je Peugeot Panoramic i-Cockpit®. Tento systém posouvá požitek z jízdy na vyšší úroveň díky velkolepé jednadvacetipalcové zakřivené plovoucí panoramatické obrazovce s vysokým rozlišením, která v sobě spojuje vyvýšený přístrojový panel a centrální dotykový displej. Zajímavý je také kompaktní sportovně laděný volant s funkcí vyhřívání. A pochvalu si zaslouží i ergonomicky tvarovaná sedadla, která mohou být odvětrávaná a masážní. Úplnou novinkou v rámci modelové řady Peugeot jsou adaptivní boční opěrky předních sedadel, které se elektricky nafukují nebo vyfukují, aby se dokonale přizpůsobily tvaru těla cestujícího.
Nový Peugeot 3008: zimní král Zdroj: Se svolením společnosti Peugeot
S dobíjením či bez
Zvolíte-li Peugeot 3008 jako elektromobil, můžete volit mezi několika variantami: 210, 320 nebo 230 koní, s dojezdem 524 nebo 700 km a jako dvoukolka či čtyřkolka. Elektromotor je spojený s velkou vysokonapěťovou baterii o kapacitě 96,9 kWh, kterou v rychlodobíječce dobijete z 20 na 80 % za pouhých 27 minut. Nemáte-li kde dobíjet či pokud vám elektrický pohon nevyhovuje, můžete si pořídit benzínový hybridní vůz. Ten se obejde bez dobíjení a se spotřebou se dostanete pod 5,5 litrů benzínu na sto kilometrů.
Nový Peugeot 3008: zimní král Zdroj: Se svolením společnosti Peugeot
Do terénu bez obav
SUV prvky vozu a jeho robustní silueta přímo vybízejí k dobrodružným výpravám do přírody. Na sněhu, v blátě i v dalších náročných jízdních podmínkách vás bezpečně podrží funkce Hill Assist Descent Control a Advanced Grip Control. Tyto příplatkové doplňky nabízejí všechny verze bez ohledu na pohon. Brzy dorazí na český trh i plnohodnotná čtyřkolka s elektrickým pohonem a dojezdem 524 kilometrů.
Cena od 749 000 Kč + 5letá záruka