21. června 2025 06:00

Co přijde po Kingdom Come 2? Lidé z Warhorse v novém dokumentu významně naznačují

Sraz fanoušků Kingdom Come

Na svět přišel nový dokument o vzniku Kingdom Come: Deliverance II. Dvouhodinový snímek odhaluje, co předcházelo vývoji populární videohry, a také nabízí pohled na budoucnost Warhorse. Co se v kancelářích pražského studia upeče v dalších letech? Vývojáři přiznávají, že jejich mozky rozhodně nezahálí a připravují si další nápady, kterými by chtěli oslnit videoherní svět.

Z Kingdom Come: Deliverance II se stal celosvětový fenomén. Videohra odehrávající se na počátku 15. století v Českých zemích uhranula hráče po celém světě. Momentálně má přes tři miliony prodaných kopií. První díl z roku 2018 letos překonal milník 10 milionů prodaných kusů.

ČTĚTE TAKÉ: Skvělý rok brněnských vývojářů. Tvůrci střílečky Gray Zone Warfare vydělali 400 milionů korun

Tuzemská herní série se tak řadí mezi nejvýznamnější kulturní díla. Jak celá vznikla? Na to se vyrazila podívat polská produkce youtubového kanálu Find Your Next Game. Do pražských kanceláří Warhorse vyrazila před vydáním druhého dílu a nasbírala tam unikátní materiál.

Dvouhodinový dokument The Final Countdown podrobně odkrývá podhoubí úspěchu obou dílů Kingdom Come: Deliverance. Vývojáři ze studia Warhorse se vrací o téměř deset let a vzpomínají na doby, kdy sháněli peníze na vývoj a slýchávali odmítavé odpovědi velkých vydavatelů.

Během dalších minut se diváci dočkají mnoha detailů z navrhování hry a herních mechanik, natáčení cutscén či animací až po záběry ze dne vydání Kingdom Come: Deliverance II. Snímek ale nabízí i pohled na to, co se bude v kancelářích Warhorse dít v dalších měsících a letech.

„Přemýšlíme nad budoucností. Rádi bychom se rozrostli a našemu týmu dali cool projekt, který bude ještě víc cool než ty předchozí,“ říká šéf komunikace Warhorse Tobias Stolz-Zwilling. Jedna část se už povedla. Warhorse se na začátku června rozšířilo do Brna, kde převzalo část týmu ze studia Ashborne Games, jež spadá do struktur evropského herního gigantu Embracer jako Warhorse.

Ashborne Games se proslavilo strategií o legionářích Last Train Home a už pomáhalo na dokončení prvního obsahového doplňku Barvy smrti do Kingdom Come: Deliverance II.

„Myslím, že tu Warhorse ještě nějakou dobu bude,“ dodává naději Stolz-Zwilling. Daniel Vávra po vydání Kingdom Come: Deliverance II pro CNN Prima NEWS přiznal, že rozhodně neodchází do důchodu ani na dlouhý odpočinek.

Naopak prohlásil, že už na něčem pracuje. Jenže nikdo z pražského studia nechce prozradit větší podrobnosti.

Nevidí důvod, proč dělat střílečku

„Není to tak, že máme pět rozpracovaných projektů a uvidíme, na kterém budeme pracovat. Ale mozek designérů musí být v zápřahu, protože potřebují mít jasnou ideu, kam by další epizoda, další cesta nebo další destinace mohly vést,“ popisuje šéf komunikace Warhorse.

„Dan Vávra říká, že nemá rád, když jsou lidi nuceni dělat tu samou věc neustále dokola. Takže nemůžu potvrdit, ale ani vyvrátit, že KCD bude pokračovat,“ uzavře své povídání šalamounskou odpovědí.

Jistý náhled v závěru nabízí vývojář Martin Klíma, který popisuje, že se studio s téměř 250 zaměstnanci musí posunout kupředu, přehodnotit a ještě vylepšit proces vyrábění her. „Chceme tvořit hry, které jsou unikátní, a v tom jsme dobří. Není jediný důvod, proč bychom měli začít s vývojem střílečky z první osoby nebo fotbalového simulátoru,“ říká producent Kingdom Come: Deliverance II.

Zdroj: The Final Countdown, Warhorse, CNN Prima NEWS

VIDEO: Porovnali jsme skutečné Trosky s videohrou. Povedená podoba, hodnotí kastelánka

Jan Hrušovský

Jan Hrušovský

redaktor FTV Prima, CNN Prima NEWS

Všechny články autora

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

RE-PLAY

Publicistický / Zábavný / Esport