Tohle je 5 nepřekonatelných důvodů, proč se nikdy neobjeví Half-Life 3!
Humor stranou, tady jde do tuhého...
Pokud jste stále nepřestali věřit v to, že se Gabe Newell se svými lidmi ve společnosti Valve rozhoupe k tomu, aby vydali třetí díl Half-Life, pak byste měli jít v klidu dál a tento článek přeskočit. Jestli jste už ale za tu dlouhou dobu začali pochybovat, přinášíme vám pět zásadních argumentů, proč k vydání jedné z nejočekávanějších her všech dob nikdy nevyjde. Jen upozorňujeme, že to může být trochu kruté…
1) Valve už nejsou vývojářským studiem…
Jakkoliv se může zdát první bod přehnaný, není daleko od pravdy. Vývojáři si honem rychle spočítali, že uspět na poli digitální distribuce her je mnohem jistější byznys, než se snažit protlačit na trh novou hru a podle toho se i zařizují. Vyjma updatů her jako Counter-Strike či Team Fortress, tak v podstatě vývoj stojí.
Valve HQ Zdroj: Valve
2) Očekávání jsou až příliš velká
S prvním bodem se zákonitě pojí i ten druhý. Představte si, že tedy skutečně přivedete na svět Half-Life 3 a pustíte ho mezi davy fanoušků. Každý centimetr hry bude zkoumán mikroskopem a na vývojářích nezůstane ani nitka suchá. A pak – koupí si hru dostatečný počet lidí? Co je úspěch? Milion? Nebo třicet, jako v případě Call of Duty? Odpověď asi tušíte…
Half-Life Zdroj: Valve
3) Kdo by napsal scénář?
Konzistence je něco, co věrní fanoušci vyžadují, proto by bylo v případě Half-Life 3 složité, zachovat ji v souvislosti se scénářem. Mar Laidlaw, který ho sepsal pro první i druhý díl už totiž ve Valve nepracuje a v několika rozhovorech se negativně vyjádřil k otázce, zda nestihl sepsat scénář ke trojce před tím, než s firmy odešel. Možná se to nezdá jako velký problém, ale hádáme, že by fanoušci stejně tenhle komplot odhalili!
Mark Laidlaw, scénárista Zdroj: Valve
4) Nikdo nevysvětlí incident v Black Mesa
Hlavním hrdinou hry je bezesporu Gordon Freeman, tou nejdůležitější ale byl Eli Vance. Mnozí jej připodobňuji k bohu, faktem ale zůstává, že ještě před tím, než stihl otec Alyx Gordonovi něco předat, zemřel bídnou smrtí a zanechal nás tápat ve tmě. Jak kreativní a přitom logický by musel být způsob, aby se Gordon dozvěděl to, co se dozvědět měl? Tohle by byl oříšek nad všechny ostatní…
Eli Vance Zdroj: Valve
5) Valve neumí počítat do tří…
Poslední důvod nemá být vtip, i když tímto směrem míří všechny „teorie“, berte ho proto s nadsázkou. Spíš jde o uvědomění si, že hra už si své nejlepší odbyla a i když se nikdy nemá říkat „nikdy“, neexistuje v souladu s důvody proti mnoho důvodů pro. Jediný eventuální scénář, na jehož konci je zhmotnění Half-Life 3, tak připadá podle Valve v úvahu jenom tehdy, pokud se uvnitř firmy najde dostatek lidí s jasným vysvětlením, proč hru chtějí vytvořit, a ti se za tím nenašli…