19. října 2016 13:58

Tohle je 5 největších herních lží, kvůli kterým už nebudete chtít koupit ani jednu hru!

Hlavně nevěřte všemu, co vývojáři slibují...

Na rozdíl od filmařů nebo spisovatelů se vývojáři her velice často ubírají k tomu, že slibují nesplnitelné. A jsou i tací, kteří nejen že slibují nesplnitelné, ale oni také do poslední chvíle lžou o tom, že se jim ono nesplnitelné splnit podařilo. Co přichází po vydání hry, by nejednoho šokovalo, vývojáři ale jdou ještě dál a nic si z toho nedělají, nebo jakákoliv nařčení přímo odmítají. Tady máte pět případů, kdy to opravdu stálo za to!

1) BATTLEFIELD 3 A HRA ZDARMA

Každý rok vychází nové díly sérií Call of Duty a Battlefield, takže je pro hráče vždycky hádankou, kterou hru v daném roce pořídit, nevystačí-li finance na obě. Před pěti lety se to proto snažili vývojáři z EA hráčům usnadnit tím, že jim k PS3 verzi Battlefieldu 3 nabídnou hru Battlefield 1943 zcela zdarma. Hra měla být přímo na disku a tahle záležitost se stala i hlavním marketingovým nástrojem. A pak? Pak nic! Hra na disku nebyla, vyjádření páčili hráči z EA několik dní a posléze došlo pouze na komentář, že bonusem pro hráče na PS3 je možnost dostat se ke všem DLC v týdenním předstihu před všemi platformami. Konec příběhu.

2) THE DIVISION A CITACE VYTRŽENÉ Z KONTEXTU

Vývojáři her se velice rádi ohánějí citacemi z herních magazínů. Není proto neobvyklé, když spolu se hrou na recenzi přijde i dotaz, zda by dané médium mohlo poskytnout větičku, která by pak byla použita pro reklamní účely. Někdy se ale vývojáři nezeptají a pak vznikají trapné situace, které jsou navíc na hraně jakékoliv etiky. Například hra The Division od Ubisoftu byla v kampani obalena prohlášením – Nejlepší nová série – které měli do světa vypustit redaktoři IGN. Tak se i stalo, ovšem ve článku nazvaném – Nejlepší nová série… představena na veletrhu E3. Podobné to pak bylo i s tvrzením, že Division vypálilo Destiny rybník. Škoda jen, že šlo o článek – Division vypálilo Destiny rybník s 6,4 miliony hráči betaverze.

3) VŠICHNI MILUJÍ XBOX!

Když došlo v roce 2013 na oznámení nového Xbox One, hráčům se tahle konzole ani trochu nelíbila. Lidé z Microsoftu totiž tvrdili cosi o nutnosti být neustále online, nemožnosti půjčovat si hry a o dalších věcech, které do té doby (a vlastně ani po ni) nikomu nedávaly smysl. Proto se Microsoft rozhodl zažehnat blížící se pohromu, spojenou s nezájmem o Xbox One, tím, že si zaplatilo reklamní kampaň u YouTuberů prostřednictvím sítě Machinima. Pět vlivných youtuberů dostalo 30 tisíc dolarů za to, že padla zmínka o tom, jak moc se těší na vydání konzole. Dalších 25 000 dolarů pak bylo rozdáno mezi menší youtubery, kteří zmínili jednu ze startovních her a vyjádřili své nadšení. Ano, takhle se to dělá.

4) VETŘELCI Z JINÉ PLANETY

Další lživá kampaň se roztočila kolem hry Aliens: Colonial Marines od vývojářů z Gearboxu. Když hru oznámili a pustili do světa první trailer, lidé doslova sedali na zadek. Žasli, protože hra vypadala skvěle, všichni se těšili na návrat vetřelců a svět byl skvělým místem k životu. Pak ale hra vyšla a lidé se nestačili divit. Nejen, že se kvalitou ani vzdáleně nepřibližovala tomu, co bylo do té doby inzerováno, ale i v porovnání s konkurenčními tituly působila jako několik let stará hra. Celá aféra nakonec skončila u soudu a vydavatel hry musel dvěma naštvaným hráčům vyplatit dohromady 1,25 milionu dolarů.

5) LHÁŘ PETER MOLYNEUX

Král všech slibovačů a lhářů je však jednoznačně Peter Molyneux. Bez pochyb geniální designér, který stvořil hry jako Black & White nebo Fable, však moc rád mluví a mluví hodně. Na prezentaci druhé zmiňované hry hovořil v superlativech o tom, že prožijete s hrdinou celý jeho život, že si budete moci dělat cokoliv, co se vám zamane a že hra bude v podstatě bez jakýchkoliv limitů. Hádáte správně, pokud si myslíte, že to ve výsledku nedopadlo. Dostane vás však vysvětlení samotného Molyneuxe. Řekl jen: „Myslel jsem si, že moji zaměstnanci poslouchají a budou se snažit udělat všechno, co jsem si během prezentace vymýšlel.“ Tak je to normální?!

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

Zábavný / Esport / Publicistický