PlayStation 5 a nový Xbox se konečně vyrovnají nejlepším PC. Jaké vylepšení dostanou?
Nová funkce skokově rozšíří grafické možnosti.
AMD zřejmě už příští měsíc představí své vlastní řešení pro chytré vylepšení obrazu ve hře, která se jmenuje FidelityFX Super Resolution. Jedná se o obdobu populární technologie DLSS, kterou už nabízejí špičkové PC herní grafiky konkurenční značky Nvidia.
Jelikož grafické jádro AMD využívá i nová generace konzolí PlayStation 5 a Xbox Series X/S, dočkají se implementace nové funkce formou updatu i konzoloví hráči, díky čemuž si budou uživat znatelně lepší kvalitu obrazu při vyšší snímkové frekvenci.
AMD FidelityFX Super Resolution Zdroj: AMD
Funkce v praxi funguje tak, že umožní hernímu enginu vykreslovat obraz v nižším rozlišení, přičemž umělá inteligence dokáže rekonstruovat chybějící detaily i rozlišení. Šetří tak výkon grafického jádra a ten může být využit k dodání vyšší snímkové frekvence nebo třeba pro pokročilé efekty, jakými je ray tracing.
AMD FidelityFX Super Resolution Zdroj: AMD
Zatímco technologie DLSS využívá umělou inteligenci v cloudu, která předem zpracuje obraz hry v rozlišení 16K a na něm se naučí vizuální podobu hry, tak AMD a jeho FidelityFX funguje jinak. Pomocí algoritmů totiž analyzuje počáteční fázi renderingu, kdy ještě není hotový kompletní obraz. Díky tomu nemusí být implementován přímo do enginu her, ale funguje uninverzálně. Má dokonce běžet i na kartách Nvidia.
Věříte, že toto vylepšení posune grafickou kvalitu her na nových konzolích ještě o stupeň výš?