Nový Xbox Series X bude osmkrát výkonnější než Xbox One
Aktuální generace Xboxu bude vedle něho neškodným hmyzem.
Microsoft uvolnil novou várku informací o chystaném novém Xboxu Series X. Garantuje v ní grafický výkon 12 terraflops, což je dvakrát více než současná nejvýkonnější konzole Xbox One X a osmkrát více než standardní Xbox One.
Potvrdil taky hardwarově akcelerovaný ray tracing a hlavně speciálně upravenou funkci VRS neboli variable rate shading. Ten popisuje šéf projektu Phil Spencer následovně: "Místo aby se grafický výkon soustředil v každém cyklu rovnoměrně na každý jednotlivý pixel, můžou vývojáři stanovit prioritní objekt nebo grafický efekt, na kterém opravdu záleží."
V podstatě to znamená dynamickou změnu rozlišení či kvality efektů nejenom v rámci aktuálního zatížení na celé obrazovce, ale i v jejích jednotlivých částech, což v souvislosti s dobrým post-procesingem může znamenat větší plynulost her bez viditelné ztráty kvality.
Nové odhalené vlastnosti Xboxu Series X Zdroj: Microsoft
Hodně pozornosti věnuje Microsoft zpětné kompatibilitě, která bude platit pro všechny hry až k prvnímu Xboxu. Všechny, včetně těch zakoupených v Xbox Game Passu, přitom mají běžet v lepším rozlišení i vizuální kvalitě (nějaká forma AI remasterování?) včetně prakticky nulových nahrávacích časů díky novému SSD.
Dalším tahákem má být možnost rychle přepínat mezi více spuštěnými hrami a rychle se vrátit do té rozehrané i po uspání konzole formou funkce Quick Resume. Microsoft taky slíbil, že hráči vůbec nebudou muset při kupování hry řešit, pro jakou verzi Xboxu ji zrovna kupují – vždy budou mít k dispozici tu správnou. Platí to třeba i pro Cyberpunk 2077 – ten si koupíte sice ještě pro Xbox One, ale po zakoupení Xboxu Series X získáte automaticky i update na jeho vylepšenou verzi.
Co vy na to?