LoLko válcuje Dotu, Heroes i Warcraft! Proč si konkurenci v klidu namaže na chleba?
Krabicovým hrám už dávno odzvonilo, teď frčí DLC, slevy, bundly a mikrotransakce. Kdo by to byl řekl, že nejvýdělečnější hrou bude ta, která je úplně zdarma?
Podle nejnovějších údajů společnosti Super Data Research, která sbírá veškeré myslitelné údaje o hraní her, je to právě League of Legends, která válcuje žebříčky výdělků. Měsíční tržby činí neuvěřitelné 3,5 miliardy korun. A to vše za mikrotransakce, které navíc přímo neovlivňují hru. Většinou se jedná o nové hrdiny, alternativní skiny a podobné kosmetické drobnosti.
Jak je vidět na grafu, LoLko naprosto drtí konkurenci v podobě Doty 2 nebo Heroes of the Storm, které v podstatě sbírají pouze drobky ze země. V případě Doty 2 je to navíc trochu zarážející, protože se také těší velké oblibě a turnaje The International jsou známé svými obřími milionovými prizepooly. Hráče ale očividně zajímá utrácení v LoL víc.
revenues
On-line hry založené na předplatném, například World of Warcraft, tvoří už pouze 11 % trhu a jejich výdělky jsou v podstatě zanedbatelné. Zmíněné WoW utržilo za uplynulý půlrok jen o „pár“ milionů více než svým autorům v Riot Games přináší LoL měsíčně.
Zdá se, že budoucnosti on-line hraní je jasná. Placené hry ustupují drtivé síle bezplatných titulů, které sázejí na dobrovolnou ochotu fanoušků průběžně odsypávat menší či větší částky ze své peněženky. A tento model má LoL precizně vyladěný.
A komu patří vaše sympatie? Nakupujete hrdiny a oblečení v LoLku, Dotě nebo snad Heroes of the Storm?
Lukáš Volf eSuba.eu