Legendární česká hra se vrací. Brány Skeldalu si znovu zahraje každý milovník dungeonů
Slavný český dungeon se už brzy vrátí. Vývojář Jindřich Skeldal oznámil, že pracuje na revizi kódu pro kultovní Brány Skeldalu. Díky tomu se hra dostane na nejnovější počítače. Momentálně ji lze hrát pouze prostřednictvím emulátoru DOSBox. Téměř 27 let po vydání se tak oblíbený titul dočká znovuobnovené premiéry, se kterou přijdou i drobná vylepšení.
Do magického světa na mytickém ostrově Rovenland se první hráči vypravili před více než čtvrt stoletím. V listopadu 1998 vyšel český dungeon Brány Skeldalu. Postupně tato hra získala status kultovní. Oceňovaná byla za bohatý příběh, grafiku kombinující 2D i 3D prvky a také za tahové souboje či hádanky. Nedávno autor hry Jindřich Skeldal oznámil, že pracuje na úpravě hry, aby hráči mohli její původní verzi hrát i na moderních strojích.
ČTĚTE TAKÉ: Víkendový turnaj v Counter-Striku skončil triumfálním vítězstvím českého týmu, který ukončil dlouhý půst
„Vstupte Branami Skeldalu do světa kultovního českého čtverečkového dungeonu z roku 1998, který uchvátil fanoušky RPG svou jedinečnou hratelností, epickým příběhem a výzvami, které prověří váš důvtip i strategické myšlení,“ láká Jindřich Skeldal prostřednictvím platformy Steam, na kterou by hra měla dorazit během druhého čtvrtletí letošního roku.
Brány Skeldalu jsou nestárnoucí klasika. Rychlým technologickým pokrokem se ale jejich původní verze stala nedostupnou a v současnosti se ji dalo spustit jen prostřednictvím DOSBoxu. Dříve byla hra dostupná i na mobilních telefonech a její neoficiální verze i na modernějších verzích operačního systému Windows. Jenže na aktuálních Windows 11 neběžela.
„Oživení Bran Skeldalu bylo na pořadu dne několik posledních let. Psali si o něj hodně fanoušci, kterým postupně umíraly předchozí verze včetně té na Windows a mobily,“ vysvětluje Jindřich Skeldal pro PLAYzone.cz a CNN Prima NEWS, co ho přivedlo k obnově své slavné hry.

Nejprve ale musel dokončit svůj nejnovější projekt, real-time strategii Tribe Nation. Po ní se kvůli revizi kódu Bran Skeldalu obrátil na původního programátora hry Ondřeje Nováka a společně se vrhli do další práce. „Rovnou se do toho pustil. Zprvu jenom tak zkusmo, ale teď už jsme tak daleko, že to dotáhneme,“ hlásí Skeldal.
„Ondra revidoval kód tak, aby se dal přeložit na moderních 64bitových překladačích a byl spustitelný na soudobých počítačích. Jako grafickou knihovnu používá SDL. Umožní nám to zlepšit udržitelnost kódu a tím i hry,“ říká tvůrce Bran Skeldalu.
Kultovní hra se tak dostane k nové generaci uživatelů. Do akce se vydají s družinou dobrodruhů a podívají se do ledových jeskyní, nitra sopky nebo na Větrnou horu. Hlavním cílem je zastavit pětici odpadlých mágů, kteří chtějí otevřít bránu do zakázané dimenze Zohar.

Na hráče čeká také několik novinek. „Dovolíme si přidat pár vylepšení jako jsou třeba achievementy, anglický překlad, ovládání gamepadem a nějaké drobnosti uvnitř hry. Jinak je hra stejná a to jak graficky, tak hudebně,“ uzavírá Skeldal.
Své dílo nepravidelně testuje na svém Twitch.tv kanálu a vše připravuje k vydání ve druhém kvartálu letošního roku.
Zdroj: Playzone, autorský text
Video, které jste mohli minout: České studio Bohemia Interactive vydalo hru Arma Reforger