Blizzard přišel kvůli nadbíhání Číně o velkého sponzora i zaměstnance. Jak reagují fanoušci?
Letošní rok bude pro Blizzard plný protikladů.
Blizzard Entertainment se chystá na vrchol letošního roku, který vypukne už v pátek 1. listopadu v podobě BlizzConu, na němž má být představeno nové Diablo nebo druhý díl online střílečky Overwatch. A to všechno v momentě, kdy se od něho odklánějí fanoušci, sponzoři i vlastní zaměstnanci za cenzurování názorů, které vyjadřují sympatie demonstrantům protestujícím proti čínským zásahům do demokratické samosprávy v Hongkongu.
Novou ztrátou je odstoupení společnosti Mitsubishi, coby hlavního sponzora asijských turnajů ve hře Hearthstone. Konkrétně se jedná o její pobočku na Tchaj-wanu, s nímž hraje Čína podobně jako s Hongkongem mocenskou hru.
Kromě odchodu zaměstnanců čelí Blizzard taky několika online bojkotům her a produktů konglomerátů Activision Lizzard, tedy třeba i novinky Call of Duty: Modern Warfare. Bojkoty však evidentně nemají velký dopad, když se třeba v Británii prodává hra o 39 procent více než předchozí díl série Black Ops 4. Podle dosavadních čísel má však horší čísla než Call of Duty: WWII, což může být pro Activision zklamáním, jelikož s návratem značky Modern Warfare byla spojována velká očekávání.
Úspěch BlizzConu bude pro Blizzard velice důležitý. Otázkou zůstává, jak zabrání protestům během samotné akce. Nezisková organizace Fight for the Future už například rozjela kampaň Gamers for Freedom (Hráči za svobodu) a už plánuje protestní akce.
Jak vnímáte aktuální rozruch kolem Blizzardu?