30. ledna 2025 17:05

Simulátor pražského metra je venku. Na unikátní hru se vybralo skoro 700 tisíc korun

ENTER - 15.6. v 22:40

Nezávislý vývojář Dominik Vojta se loni v květnu vydal do světa se skromným cílem. Potřeboval vybrat 70 tisíc korun na dokončení hry Back in Service. Na titul, v němž se hráči promění ve strojvedoucí pražského metra, ale vybral mnohonásobně vyšší částku. Nyní hra vychází v early accessu na Steamu. Ve spolupráci s autorem hry jsme si připravili i jedinečnou slevu na nákup Back in Service.

Crowdfundingová kampaň na titul Back in Service se zařadila mezi nejúspěšnější projekty v českém herním průmyslu. Přispělo do ní přes 1200 hráčů s celkovou částkou 690 651 korun. Autor hry přitom vyžadoval jen 74 tisíc korun.

ČTĚTE TAKÉ: Trumpův Stargate je perfektní, tvrdí vývojář Rosa. Evropě prý chybí americké myšlení a ambice

„Tlak cítím. Ale nebojím se, že bychom nenaplnili představy hráčů,“ vyprávěl vývojář Dominik Vojta v rozhovoru pro CNN Prima NEWS po úspěšném zakončení kampaně v květnu 2024.

Díky finančnímu polštáři mohl hře dopřát mnohem více péče. Najal grafiky a další spolupracovníky, se kterými přepracoval tunely pražského metra nebo vylepšil zvuky v interiéru soupravy.

Nyní hra zamířila na platformu Steam, kde je dispozici všem hráčům ve fázi early accessu. Back in Service tak ještě zdaleka není hotové.

Hráči mohou brázdit trasu linky A od Náměstí Míru po Dejvickou. Autor rovnou zveřejnil i roadmapu a uvedl, že momentálně jeho tým pracuje na prodloužení trati až do stanice Želivského.

„Všechny stanice jsou již vymodelované a otexturované. Teď nás čeká mnoho programování, tvorba kolejí, tunelů, obratiště a implementace všeho do hry. Postupně si budeme ukazovat všechny stanice. Začínáme s Jiřího z Poděbrad,“ stojí na Steam stránce Back in Service.

Další novinkou je vysílačka, pomocí níž se strojvedoucí musí ohlásit a vyčkat na povolení, než zamíří do stanice nebo na obrat. V minulých měsících se do hry dostal i nový quest. K dispozici je i odemykání různých kosmetických úprav samotné soupravy nebo další vylepšení, jež se dají zpřístupnit díky nasbíraným zkušenostem.

Back in Service dále nabízí anglickou lokalizaci, podporu ovladačů a přepracované menu. Před Dominikem Vojtou je ale pořádná zkouška: vybudovat Depo Hostivař. Jedná se o obrovský halový komplex, kde je celkem 28 kolejí.

„Depo Hostivař bude velký projekt, pracujeme na něm tedy průběžně, kdykoliv to jde. Momentálně se zabýváme kolejovým schématem a tvorbou kolejí,“ uvádí Vojta a přiznává, že se jedná o velkou výzvu.

Autor Back in Service také potvrdil, že probíhají práce na očekávané soupravě 81-71, které jdou podle plánu. Před malým sedmičlenným týmem vývojářů jsou tak ještě stovky hodin práce. Titul z prostředí pražského metra ale nabízí zábavu už nyní. Hru si můžete pořídit i vy a napřímo tak podpořit autory. Díky spolupráci s partnerským portálem PLAYzone.cz a vývojářem Dominikem Vojtou dostanete dvacetiprocentní slevu na celou hru při zadání kódu „PLAYZONE“ na oficiálním eshopu Back in Service.

Zdroj: Rozhovor s Dominikem Vojtou

Jan Hrušovský

redaktor FTV Prima, CNN Prima NEWS

Všechny články autora

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

Esport / Zábavný / Publicistický