31. října 2019 22:14

Recenze: Je nový Terminátor právoplatným nástupcem jedničky a dvojky?

Jak se povedl šestý terminátoří film, jehož děj ignoruje trojku, čtyřku a pětku?

Navázat na Terminátora 1 a 2 není zrovna jednoduché. V posledních dvou dekádách se o tom přesvědčily hned tři filmy (Terminátor 3: Vzpoura strojů, Terminator Salvation a Terminator Genisys), vyrovnat se peckám od Camerona se však ukázalo být nemožné. Jak dopadl pokus číslo čtyři, který (pod Cameronovým producentským dohledem) natočil režisér Deadpoola Tim Miller? Ačkoliv se po trailerech všichni začali bát, výsledný film až nečekaně šlape.

Ne, pozice prvních dvou dílů ohrožena není – ty jsou pořád o úroveň lepší. Salvation nebo Genisys ale Temný osud hravě strká do kapsy, jelikož má výrazně lepší příběh, akci i postavy. Především návrat Lindy Hamilton do role Sarah Connor se ukázal být zcela zásadním tahem. Její hrdinka totiž slouží jako emocionální jádro filmu, který uhání dopředu přesně tím tempem, na které jsme zvyklí od Camerona.

Miller samozřejmě neumí tak dokonalou akci, a jelikož servíruje větší podívanou, nevyhnul se řadě trikových berliček. Všechno CGI ale nakonec dopadlo víc než slušně a pořád vychází z kaskadérského základu, takže se vážně nekoná jen přehlídka jedniček a nul. Trojici skvělých hlavních hrdinek, jimž sekunduje parádně vytěžený Arnold Schwarzenegger, naopak stále hrozí velmi hmatatelné nebezpečí. A protože dialogy za akcí rozhodně nezaostávají, zvládá Miller prodat víceméně všechno, co se mu dostane pod ruku.

Pokud tedy nebudete čekat velký akční svátek, ale jen výborně odvedenou blockbusterovou honičku, měli byste odcházet z kina spokojení. Šestý Terminátor totiž konečně trefil balanc mezi Cameronovými klasikami a modernějším pojetím tohohle světa, a i když zdaleka není stoprocentní, povedlo se toho v něm víc než dost.

Karel Ryška

šéfeditor FTV Prima, COOL & ZOOM