Superman je vydáván za obrovský finanční úspěch, realita je však jiná
Hollywood zase jednou čaruje s čísly.
Studio Warner Bros. má brilantně podchycené psaní o tržbách nového Supermana. Magazíny Deadline, Variety a Hollywood Reporter totiž vlastní stejná firma, pod níž mimochodem spadá i americká CNN, takže možná bylo nakázáno, že se Superman musí všude tvářit jako nekompromisní megahit (anebo k tomu autoři článků preventivně došli sami?). James Gunn a šéf Warnerů David Zaslav vydávají prohlášení o tom, jak jsou z výsledků nadšení, a řada lidí si při pohledu na globální otvírák řekne, že 217 milionů přece zní jako hodně. Tak v čem by mohl být problém?
Především v tom, že jde o součet amerických tržeb (123 milionů) se „zámořskými“ (94 milionů), přičemž se v USA původně čekalo něco mezi 125 a 150 miliony a mimo USA by byla hezká alespoň symbolická stovka. Reálně jde o čtvrtý nejlepší otvírák roku – za Jurským světem (322), Minecraftem (313) a Lilo & Stitchem (304) – a jak vidíte, je to brambora s velkým rozdílem. A v neposlední řadě tu máme rozpočet, který je oficiálně 225 milionů a neoficiálně možná až 363 milionů.

James Gunn tvrdí, že je číslo 363 úplný nesmysl, a smetl ze stolu i prognózy, že by měl Superman vydělat alespoň 700 milionů, aby se zaplatil. To, že film míří někam mezi 500 a 600 milionů, takže zřejmě vydělá méně než Muž z oceli (ten si došel pro 670 milionů), už se pochopitelně raději nezmiňuje.
Je to tedy vlastně úspěch? Rozhodně to je zklamání a bylo by velkým překvapením, kdyby Superman po své krasojízdě v kinech nebyl v mínusu. Jako první film z nového propojeného vesmíru si to však může dovolit a důležité je, že většina diváků zní spokojeně (v Česku třeba 72 % na ČSFD) a že kritici také obrací palec nahoru (68/100 na Metacritic). I díky chvále samotného Supermana a Lois Lane je rozhodně na čem stavět, jen to holt není megahit na první dobrou, jak se nám pokouší namluvit některé slavné magazíny.
Video: Trailer Supermana