11. září 2024 17:15

Blíží se další hororová pecka? Očekávaná zářijová novinka se chlubí prvními recenzemi

Hororový podzim začne ve velkém stylu remakem dánské brutální pecky Nepřivolávej nic zlého. Podle prvních recenzí se film před svou předlohou nemusí stydět.

Manželé Daltonovi (Scoot McNairy a Mackenzie Davis) se na dovolené v Itálii seznámí s rodinou charismatického Paddyho (James McAvoy). Rodiny si sednou, a tak Daltonovi po dovolené vyrážejí na Paddyho statek uprostřed osamocené přírody. Jak už to tak v hororech ale bývá, s Paddyho rodinou je něco zatraceně v nepořádku a Daltonovi začínají být na pochybách, zda se jim děsivou návštěvu podaří někdy ukončit.

Hostitel z pekel

Remake produkují společnosti Universal Pictures a Blumhouse, které už slušnou řádku dobrých hororů do kin přivedly. Nepřivolávej nic zlého je podle prvních recenzí jedním z nich. Kromě hutné atmosféry první diváci chválí především McAvoyův živočišný výkon. Kim Newman z Empire označuje britského herce za „hostitele z pekel“. A podle všeho nikomu nevadily ani viditelné změny. „Americký remake šokujícího hororu obstojí sám o sobě a nachází nové způsoby, jak zacházet se známým materiálem,“ píše například BJ Colangelo ze /Film.

Těžko zatím říct, jaké změny mají recenzenti na mysli, původní snímek z roku 2022 sází na postupné znepokojování, které se v druhé polovině přehoupne do kvalitní deprese. Je možné, že remake určité vyznění utlumil, případně rovnou změnil konec, diváci se ale zřejmě nemusí ničeho bát, protože „ani hollywoodské zjemnění nevysaje jed z tohoto remaku vskutku nihilistického dánského hororu,“ pokud můžeme věřit Stephenu Russellovi z Time Out. Na Rotten Tomatoes má snímek úctyhodných 88 % pozitivních recenzí s průměrným ratingem 6,9/10, a tak si už 12. září rádi ověříme, zda se těšení vyplatilo.

Zdroje: Comic Book Movie/Rotten Tomatoes

Filip Šula

Redaktor FTV Prima, Prima ZOOM