18. května 2018 12:30

Je Deadpool 2 lepší než jednička?

Pokračování komiksového hitu je konečně tady!

Když se Deadpool poprvé objevil v kinech (ano, v sólovce Wolverina), všichni ho nenáviděli, protože... to prostě nebyl Deadpool. Předloňský reparát mu však konečně spravil reputaci a teď tu máme pokračování, které má naprosto jasné cíle. Druhý díl chce být akčnější a zábavnější než první a ideálně by měl vydělat víc peněz. A jelikož má finanční nárůst takřka jistý, můžeme rovnou řešit to nejdůležitější – jeho kvality.

Jestli tušíte, že má Deadpool všeho o trochu víc, jste na správné cestě. Vtipů rozhodně přibylo a stejné je to s akcí, na níž je docela poznat nový režisér. Zatímco Tim Miller Deadpoolem debutoval, takže to ještě "neměl stoprocentně v ruce", David Leitch vyrábí solidní akční hody. Deadpool 2 tak obstojí jako komedie i jako akčňák, což ale není zas tak překvapivé. Leitch má totiž na kontě Atomic Blonde a Johna Wicka, a navíc se jedná o velmi zkušeného kaskadérského koordinátora.

Jak ale zvládnul humor, se kterým tolik zkušeností nemá? Kadence dobrých a horších fórů je zhruba stejná jako minule, za což pochopitelně může Ryan Reynolds. Představitel Deadpoola ze sebe opět vydává všechno a nikdy nepochybujete o tom, že si roli užívá na maximum. Druhý Deadpool je ze začátku trochu vážnější, takže nečekejte komediální nálož od první do poslední minuty. 90 % filmu ale stojí na ujetých fórech a velkolepých tref je v něm víc než dost.

Řada z nich souvisí s novým superhrdinským týmem X-Force, kterým Deadpool (zcela záměrně!) vykrádá X-Meny. Jeho parta by měla dostat vlastní film, který možná předběhne Deadpoola 3, a plně si ho zaslouží. Minimálně žoldačku Domino, jejíž superschopností je skvěle využité "štěstí", rádi uvidíte znovu. Nejvýraznějším nováčkem je ale samozřejmě Cable, drsný voják z budoucnosti, kterého si zahrál Josh "Thanos" Brolin.

Právě kontrast ukecaného Deadpoola a věčně zamračeného Cablea vyrábí spoustu výborných vtipů. Hodně se ale snaží i ostatní postavy (Colossus!) a leckoho potěší, že se v trailerech nevykecala spousta překvapení. Ne, žádné z nich vám nesrazí čelist až na podlahu. Vaše bránice ale rozhodně dostane zabrat, protože se Reynolds znovu vytáhnul a přichystal řadu vypečených momentů.

Deadpool 2 je tedy... o trochu lepší než jednička a může za to hlavně výraznější akce a větší kanonáda fórů. Žádný komiksový nebo komediální milník se bohužel nekoná, na to má film až moc obyčejný příběh a vlastně mu chybí nějaké opravdu šokující momenty. Jako velká zábava do kina ale funguje bezezbytku a nejspíš si po něm řeknete, že byste si ihned dali nášup.