Nejdrsnější Batman neměl být pro děti. Režisér Requiemu za sen teď přiblížil svou nekompromisní vizi
Batman se v ulicích Gotham City neměl jen prohánět, ale také v nich žít... a to doslova.
Christopher Nolan je dnes brán jako velký zachránce filmového Batmana, když trilogií Temný rytíř přebil pachuť, která ve fanoušcích zbyla po předchozí šílenosti zvané Batman a Robin (1997). Jenže málo se ví, že ještě před ním měl na záchrannou misi vyrazit Darren Aronofsky (Černá labuť, Wrestler, Fontána), který po filmech Pí (1998) a Requiem za sen (2000) získal pověst hollywoodské senzace.

O svém Batmanovi se Aronofsky čerstvě rozpovídal v podcastu Happy Sad Confused. „Byl to opravdu ponurý a drsný film, takový ten typ, u kterého používáte lepicí pásku. Nebylo to něco, co by prodávalo hračky Batmobilu, mělo to dospělou eRkovou přístupnost,“ řekl režisér, který aktuálně propaguje svůj krimi thriller Život v hajzlu s Austinem Butlerem, Zoë Kravitz a Mattem Smithem v hlavních rolích.
Příběh vycházel z komiksu Franka Millera s názvem Batman: Year One, s jehož autorem psal Aronofsky i scénář. Bruce Wayne se v něm měl po smrti rodičů ocitnout jako bezdomovec na ulici a jeho slavným pomocníkem Alfredem byl majitel autoservisu zvaný Little Al.

Do hlavní role chtěl Aronofsky obsadit Joaquina Phoenixe (Joker, Gladiátor, Znamení), ale studio trvalo na trendy tváři v podobě Freddieho Prince Jr. (Tajemství loňského léta). Tehdy režisérovi došlo, že studio tlačí jeho projekt, kam nepatří, vycouval z něj a raději se věnoval vlastnímu autorskému materiálu, jímž se stala Fontána.
Zdroj: IndieWire, Comic Book Movie
Video: trailer filmu Batman a Robin