19. května 2017 14:49

5 nejsložitějších speciálních efektů v moderní historii filmu! Je lepší DiCapriův boj s medvědem, nebo finále z Počátku?

Tyhle scény daly vážně zabrat.

V dnešní době už s pomocí speciálních efektů zvládnete cokoliv. Mimozemšťany, obří exploze, tsunami nebo třeba oživování dávno mrtvých herců. Tu a tam se ale ještě stále objevují momenty, u kterých se diváci sami sebe musí ptát, jak se tohle tvůrcům sakra podařilo natočit? Už dál nehledejte, odpověď k těm 5 nejsložitějším trikovým scénám z moderní kinematografie máme přímo zde.

1. Hubený Kapitán Amerika (Captain America: První Avenger)

Nenechte se zmást, udělat ze 100kilového Chrise Evanse chlapa, který váží sotva 60, to dalo práci. V tomhle případě se tvůrci rozhodli využít hned všech dostupných prostředků. Zapojili tedy CGI, dvojníka a taky náročné snímání z různých úhlů, pomocí čehož poté mistři z Lola VFX dokázali vytvořit „hubeného“ Steva Rogerse, jako vidíte v následujícím videu.

2. Odraz v zrcadle (Kontakt)

Kontakt režiséra Roberta Zemeckise je plný krásných vesmírných scén, které přímo překypují složitými efekty. Jestli ale jedna scéna z jeho filmu vyvstává, je to dramatický moment, kdy se mladá Ellie (Jena Malone) snaží doběhnout pro léky pro svého umírajícího otce. Teprve ke konci scény zjišťujeme, že jsme ji sledovali v odraze. A jak vznikla? Natočila se prostě a jednoduše tolikrát, kolikrát bylo potřeba. Jednou před herečkou utíkal pozpátku kameraman, jindy se točil opravdový odraz a jednou se točila dívka klasicky zezadu, kterak běží proti modrému plátnu. V poslední části už je natočená jen fotografie Ellie a jejího otce.

3. Zničení pevnosti (Počátek)

Christopher Nolan je dobře znám nejen pro své chytré a odvážně vyprávěné filmy, ale zároveň i pro střídání digitálních a praktických efektů. Jakmile má zkrátka možnost využít skutečných kulis nebo rekvizit, neváhá. V případě destrukce sněžné pevnosti v Počátku tak nechal postavit miniaturní kopii pevnosti s rozměry 1 : 6, takže si celou explozi mohli v klidu natočit hned na několik kamer zároveň. Dvakrát.

4. Útěk (Potomci lidí)

Režisér Harryho Pottera a Vězně z Azkabanu Alfonso Cuarón je další z režijních mistrů, kteří se nebojí velkých výzev. V jeho dost možná nejlepším filmu se tak objeví třeba scéna, kdy postavy utíkají v autě lesem, a vše se odehrává v jediném záběru. Toho potom dosáhl speciálně sestrojeným autem, které mělo pohyblivou kameru, sedačky a taky dveře.

5. Boj o život (REVENANT Zmrtvýchvstání)

Střet Leonarda DiCapria a obřího medvěda z Revenanta je dost možná vůbec nejintenzivnější a nejdrsněji natočená scéna, která za poslední roky vznikla. Sekvence má skoro šest minut a když ji sledujete, máte pocit, jako by se před vámi odehrávaly záběry z nějakého dokumentu. V realitě se herec pral s lidmi v modrých kostýmech, kteří občas měli na sobě extra vrstvu, aby se více přiblížili medvědím proporcím. Herec byl taky tahán dráty, aby vznikl dojem, že ho medvěd trhá. Tvůrci kvůli tomu strávili měsíce zkoumáním medvědích pohybů. Stálo to ale zjevně za to, byl to totiž právě tento snímek, který slavnému herci konečně vynesl zlatou sošku za nejlepšího herce.

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

Esport / Publicistický / Zábavný