Ve kterých hrách se letos rozdalo nejvíce peněz?
V roce 2019 se v turnajích po celém světě rozdalo více než 210 milionů dolarů. Nejúspěšnější krajinou jsou Spojené státy americké, které následují asijští giganti Čína a Jižní Korea. Z Evropy je na tom nejlépe trojlístek Finsko, Francie a Dánsko, v nejlepší desítky je třeba i Austrálie. My se však nyní podíváme, které hry byly letos nejlukrativnější.
Číslem jedna tohoto žebříčku nemůže být nikdo jiný Fortnite, a to čistě díky neuvěřitelným injekcím v podání veleúspěšné firmy Epic Games. Celkem totiž jeho turnaje letos nabídly přes 64 milionů dolarů, což je v přepočtu takřka půl druhé miliardy českých korun. Nejúspěšnějším hráčem se stal samotný šampion World Cupu, Bugha, kterému před zdaněním měly na konto zamířit rovné 3 miliony dolarů. Jeho tým Sentinels se díky tomuto úspěchu dostal dokonce na devátou příčku mezi nejúspěšnějšími organizacemi roku. Podobně se do nejlepší desítky dostal na šesté místo tým Cooler Esport, který zaměstnává šampiony mezi dvojicemi, nyhroxe a aquu.
Na druhém místě mezi nejštědřejšími hrami se nachází vítěz minulých let, Dota 2. TI9 totiž opět posunul laťku nejvyššího prize poolu historie a díky obhajobě světového titulu se celá pětice OG stala nejen nejúspěšnějšími hráči z hlediska vyhraných peněz, ale také v celkových historických žebříčcích. Po těchto gigantech přichází menší propad, na třetím místě se mezi tituly objevuje CS:GO, které v otevřeném ekosystému těží z velkého počtu turnajů. Rozdaných více než 20 milionů je pořád solidní pálka, ze které nejvíce vydolovali Liquid a Astralis. Ačkoliv dánská mašina je vítězem obou Majorů a aktuální světovou jedničkou, Liquid dokázali vyhrát Intel Grand Slam. Zajímavostí je, že na patnáctém místě se zde nachází mladičký David "frozen" Čerňanský.
Čtvrtou nejúspěšnější hrou roku 2019 se stalo PUBG, kde sice postupně hráčská báze minimálně na západní scéně uvadá, ale listopadový světový šampionát nabídl profíkům parádních šest milionů dolarů. Pátý se v žebříčku nachází Overwatch, díky své Overwatch League, která jen těsně neatakuje celkovou metu 10 milionů dolarů. U nás příliš nepopulární hra ve světě stále frčí. Překvapivě až číslem šest je druhá MOBA hra této statistiky, League of Legends totiž oproti předchozímu roku zaznamenalo propad o více než 5 milionů dolarů. Světoví šampioni z FunPlux Phoenix si tak odnesli jen něco přes polovinu oproti mistrům z předchozího roku.
Přes metu tří milionů dolarů se dostalo i několik dalších titulů. Call of Duty letos nabídlo souboje v Black Ops 4 i Modern Warfare, příští rok navíc nabídne novou ligu, která by legendární sérii mohla katapultovat ještě výše. Vysoce úspěšná byla také mobilní hra Arena of Valor, která bourá rekordy především na asijské scéně. Své místečko si drží taktický FPS titul Rainbow Six Siege, velká stálice StarCraft II a dvě karetní hry. Pokud ale zmíníme názvy oblíbených titulů Magic: The Gathering Arena a Hearthstone, vlastně to tak překvapivé není.