25. května 2018 20:47
Michael Pšenák

Komentátoři a skeri o COOL lize

Máme za sebou dva rozhovory s kapitány vítězů skupin. Pro vás ale máme připravený ale i třetí – tentokrát vám svůj pohled na průběh základní části představí komentátorské trio Mamut – Horaczio – CzechCloud  spolu s adminem skerim. Jak odpovídali na naše záludné otázky?

Ahoj, tak hned na úvod jedna jasná a jednoduchá otázka – jak se vám líbí formát této COOL ligy?

CzechCloud: Myslím, že není potřeba komentář.

Skeri: Nevím sice, kdo ho vymyslel, ale musel to být génius. Pozvané týmy dodaly lize kvalitu, kvalifikace zase všem hráčům šanci si zahrát. Kdokoli přišel s tímhle formátem, zaslouží velkou pochvalu.

Horaczio: Formát chválím už od začátku ligy a přijde mi, že je stále svěží, kvůli jeho komplexnosti. Hráči nám díky němu ukazují i méně tradiční balíky, aby jim seděly archetypy do dvojice pro každý zápas, zároveň ale vídáme velmi vysokou úroveň hry i s tradičními balíky, takže pecka.

Mamut: Formát je naložený, dáva šancu aj bežným hráčom zabojovať proti špici a vyhrať pekné ceny.

Koho jste vůbec tipovali před začátkem na postup?

Horaczio: Čekal jsem, že se bude více dařit týmům složených z velkých jmen, které ale nutně nehrají spolu pod jednou organizací (například Nikolas Velký Čaroděj nebo TROLLS FROM THE LIAR). Nakonec se ale ukázalo, že soupisky ukotvené právě pod jednou organizací dominovaly, což přisuzuji tomu, že měly větší motivaci pro postup a lépe se připravovaly.

Mamut: Rising eSports.

Tak ale už k samotnému průběhu – máte v hlavě nějaký super okamžik ze hry, něco, co vás fakt pobavilo?

Skeri: Vzhledem k tomu, že jsem viděl každý zápasy, bych jich našel hodně. Spálený Rogue Quest týmu NejvícNejmíň, drtivá výhrua DTG nad iG, nebo šílené decky eSuby ve čtvrtém kole.

Mamut: eSuba decky a Welfare's plays.

A když odhlédneme od hry samotné, je nějaký moment z týmové komunikace, který vám utkvěl v paměti?

Skeri: Opět by se každé kolo něco našlo, od historek z předchozího večera, přes hecování spoluhráčů až po zpěv nebo naprosto neskrývanou neznalost decků.

CzechCloud: Tuším, že to byl Vaník, který přišel v půlce zápasu a říká: „Ty vole, my vyhráváme? Hustý!“, to mě fakt pobavilo.

Mamut: „My hrajeme i tohle? Co ještě?“, ako reakcia na draw Rebuke v Murloc Paladinovi.

A jaké decky podle vás uvidíme v prvním "po-nerfovém" kole?

Skeri: Těžko soudit ale silně doufám, že hráči popustí uzdu své kreativitě, kdy jindy je může odměnit, když ne teď?

CzechCloud: Podle mě se toho moc nezmění. Někteří hráči byli přes víkend na DreamHacku a nebudou mít energii stavět něco úplně nového. Očekávám, že se maximálně objeví víc Shamanů a kontrolních Mágů.

Horaczio: Očekávám decky, které byly silné i před nerfem a nerf nedostaly, tzn. Tempo Mage, Mind Blast Priest, Odd Rogue, apod. Nepodceňoval bych ale ani decky, které nerf dostaly, protože stále nemusí být úplně odepsané. Myslím, že třeba takové Spiteful Summonery ještě nějaké uvidíme.

Mamut: Možno sa objavia nejaké archetypy, čo boli teraz trocha v pozadí, napr. rôzne Miracle/Kingsbane Roguny, ale nejak moc obrovské zmeny nečakám.

Těšíte se na tyto balíčky? Nebo byste raději viděli decklisty ze staré metagame?

Horaczio: Určitě se na novou metu těším, protože si myslím, že je pro tu hru zdravé, když se s ní hýbe. Tato změna navíc není tak zásadní, jako když vyjde nová expanze, a nerfy byly cíleny na poměrně "toxické" karty. Klíčovou součástí karetních her je i nacházet nové strategie a experimentovat, ne nutně hrát ty nejlepší na špičkové úrovni, a to právě nová meta dovolí.

CzechCloud: Doufám, že někdo vytáhne Fatigue Warriora. Už jsme tady dlouho neměli hru, která by trvala přes hodinu.

Mamut: Ja sa teším na každú metagame, kde nebojuje každú hru Control Paladin proti Quest Warriorovi. Prosím, nie...

Teď si zkuste představit, že máte možnost hrát v COOL lize. Jaké tři spoluhráče byste si k sobě přizvali?

CzechCloud: Složil bych zpátky nároďák a rozkrájeli bychom veškerou konkurenci.

Skeri: Samozřejmě svůj domácí tým Los Losos, tedy mého bratra Salmonsaura, protože málokdo má takový cit pro náhodný outcome jako on. Dalším členem je moje drahá žena, kobliha, která sice hře tolik nerozumí, ale díky ní by nebyla nouze o vtipné hlášky. A jako čtvrtého asi Horaczia, jeho moudrost je totiž nekonečná.

Jaký formát vás vůbec baví více komentovat a vlastně i hrát – ten klasický pro jednotlivce nebo tento, tzv. HGG styl pro týmy?

Horaczio: Tak momentálně asi týmový, ale to spíše pro to, že je v něm méně turnajů, a proto je unikátní. Navíc si člověk může odpočinout, když posloucháme komunikace mezi hráči.

Skeri: Sice jsem ani nekomentoval ani nehrál (fňuk fňuk), ale organizačně je samozřejmě lehčí turnaj jednotlivců.

Mamut: Ja uprednostňujem formáty jednotlivcov, menej sa tam ťahá rope.

Vy máte po tom, co jste toho odkomentovali, celkem jasno, kdo je jak silný. Takže nakonec, koho vidíte na favorita pro zisk celkového prvenství?

CzechCloud: Welfarův tým to celé vyhraje a spálený Quest vstoupí do historie.

Horaczio: Největší šanci dávám eSubě, protože její hráčí poslední dobou předvádí šílené výsledky a hrají velmi přisvědčivě. Na tuto otázku se ale špatně odpovídá, protože všechny týmy, co postoupily, nám ukázaly kvalitní Hearthstone a mají tedy šanci.

Mamut: Napriek tomu, že sme v play-off, si nemyslím, že všetky teamy predviedli svoje maximum. Takže asi eSuba.

Michael Pšenák

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

Esport / Publicistický / Zábavný