GALERIE: Samuraj v říši Octavií. Šílený Type-R v Česku
To auto vypadá, jako by ho v japonské továrně někdo vysekal katanou. Samurajský meč nejspíš místo tužky použili také jeho návrháři. Je naprosto nepřehlédnutelné a co je nejlepší - fantasticky jezdí.
Honda Civic Type-R stojí na vrcholu potravního řetězce ostrých hatchbacků s pohonem předních kol. Má reálně přes 300 koní, což bylo ještě poměrně nedávno pro předokolku nemyslitelné. Na první pohled byste ale možná tipovali ještě víc, protože vypadá vážně divoce. Většina lidí neuvěří, že tohle je auto z továrny, a bude vás mít za tunera.
Příď je seříznutá až k zemi jako z japonského komixu a zadní část s divokými zářezy je přímo zuřivá. Všechny ty záhyby prý mají svůj funkční účel, ale my tomu prostě nevěříme. Podobnou show navíc předvádí Type-R i v interiéru. Tohle je prostě dokonalé auto pro extroverty. Neznamená to ale, že by bylo dobré jenom na předvádění!
Uvnitř najdete manuální převodovku, perfektní sedačky s výrazným bočním vedením a na přední nápravě je samosvor. Motor má sice turbo, ale chová se řízně a je radost vytáčet ho až k omezovači, stejně jako v Hondách s atmosférickým motorem. Má spoustu charakteru, je až závodnicky ostrý a má ohromnou sílu. Ve spojení s řazením s extra krátkými drahami je to řidičský požitek.
Podvozek nemá skoro nic společného s obyčejným Civicem, tenhle stroj je od počátku stavěný jako sporťák. V nejostřejším režimu je vhodný spíš jen na hladké silnice, ale dá se s ním žít každý den. Hlavně je ale díky tomu auto jisté, drží se asfaltu zuby nehty a nezáludně vás nechá dojít až na samotný limit svých možností. Věřte, že na okresce udžíte krok prakticky s čímkoliv.
Cena startuje až na 900 tisících, na rozdíl od koncernových aut se slavnou politikou "již od" však v autě máte prakticky všechno.