Focus RS dostal pořádně naloženo na českých silnicích!
Tomu říkáme kouř! Takhle vypadá Focus RS, když se s ním jede opravdu naplno. Jeho limity a možnosti jsme otestovali na opuštěných okreskách i na okruhu v Mostě a je to úžasná podívaná.
Rychlé Focusy patřily vždycky k tomu nejlepšímu ze světa ostrých hatchbacků. S aktuální třetí generací se však Ford úplně utrhnul ze řetězu. Auto má pod kapotou benzínový čtyřválec EcoBoost z Fordu Mustang. Má objem 2,3 litru a ve Focusu dává výkon 350 koní. Síla putuja na všechna čtyři kola přes zcela nový pohon všech kol, který umožňuje akcelerovat z nuly na stokilometrovou rychlost za 4,7 sekundy – stejně rychle jako třeba v ostrém Porsche Cayman S.
Jako úplnou novinku přinesl Ford do světa sportovních aut speciální driftovací režim, který řidiči Focusu RS usnadňuje efektní jízdu dveřmi napřed. Pokud se toho nebojíte a jste dostatečně razantní, dokáže díky němu pálit pneumatiky tak brutálním způsobem, jako skoro žádná jiná čtyřkolka. V pneuservisu vás budou milovat! Přitom je RS stejně tak rychlé i na klikatých okreskách nebo při efektivní jízdě čistou stopou na okruhu. Garantujeme vám, že do milionu korun neseženete nic rychlejšího, alespoň mezi novými auty.
Velké brzdy od Bremba se zase postarají, aby přílišné nadšení neodnesly nárazníky. A že je fakt snadné se nadchnout! Auto má krásný zvuk a divoce práská do výfuků při každém podřazení nebo prudkém ubrání plynu. Meziplyny tak začnete používat prakticky neustále i ve chvílích, kdy to není vůbec potřeba, jenom abyste si tu hlasitou radost užili co nejčastěji a dali o sobě světu patřičně vědět.