Šestý ročník veletrhu čisté mobility a e-technologií přilákal do pražských Letňan téměř 27 tisíc lidí a představil mnoho novinek
Ve dnech 7. až 10. listopadu navštívilo e-SALON přesně 26 657 návštěvníků. V PVA EXPO PRAHA bylo v rámci veletrhu vystaveno téměř 400 elektromobilů od světových značek, nechyběly exkluzivní české premiéry, nejnovější technologie, doprovodný program ani možnost testovacích jízd. Letošní veletrh e-SALON byl největší ve své dosavadní historii.
V šesti halách bylo prezentováno to nejlepší, co odvětví čisté mobility nabízí. „Návštěvníci si na 115 expozicích vystavovatelů prohlédli vozy světových značek, mezi nimiž nechyběly Škoda Auto, užitkové i osobní vozy VW, Audi, Cupra, Kia, Hyundai, Renault, Dacia, MG, Mitsubishi, Opel, Ford, Tesla a další,“ uvedla ředitelka veletrhu Jana Nosálová. Přehlídku elektromobilů doplnili také veletržní nováčci, kteří se v rámci e-SALONU představili poprvé, mezi nimi například elektromobily luxusní značky Alpine, Volvo, SsangYong, dále BYD, Nio, Mhero nebo Voyah.
Nákladní trucky a užitková vozidla přivezly na výstaviště značky Daimler, Volvo, Renault, Tatra, Nextem, Eurogreen, IVECO a další. K vidění byla i komunální a užitková vozidla společností Univer Mobility, Alfa Profi, TPCI, Eco Cars či Profigrass, která zaplnila celou halu 5. Pro návštěvníky tak byla připravena největší expozice nákladních a užitkových vozů, jaká se kdy v rámci veletrhu prezentovala.
V rámci veletrhu e-SALON nechyběl bohatý doprovodný program, a to jak pro odborníky, tak pro širokou veřejnost. Stěžejním bodem pro profesionály byla hned první den veletrhu, 7. listopadu, konference Čistá mobilita, nesoucí téma Směřování k čisté mobilitě – nové výzvy pro města a pro průmysl. V pátek 8. listopadu se profesionálové zúčastnili hned dvou konferencí: Moderní technologie v elektrické dopravě a Automobilový bateriový průmysl v EU dnes a zítra: Limity a příležitosti. Ani široká veřejnost neměla o program nouzi. Během víkendu proběhly přednášky pořádané Asociací elektromobilového průmyslu.
Mediálním partnerem veletrhu byla také letos mediální skupina Prima. „Jsme rádi, že jsme, tak jako každý rok, mohli divákům přinést informace o tom nejnovějším v oblasti čisté mobility a e-technologií,“ říká Aleš Pýcha, marketingový ředitel skupiny Prima a šéf agentury SOLOOTIONS.
Pokud jste letošní ročník veletrhu nestihli, těšte se na příští rok. Brány PVA EXPO v Letňanech se pro vás otevřou v termínu 13. 11. až 16. 11. 2025.