Unikátní embéčka najdete v NTM
Je to padesát let od zahájení výroby modelu Škoda 1000 MB. A když už přijdete do Národního technického muzea v Praze, uvidíte tady čtyři krásné kousky této české legendy.
Embuch, 1000 Malých Bolestí a další přezdívky si tohle auto vysloužilo za dobu své existence. Ale zatímco v první polovině šedesátých let mohla většina československých občanů o vlastnictví automobilu jen nereálně snít, koncem osmdesátých let již byl nový či ojetý automobil běžným vybavením většiny domácností. Nejčastěji šlo o osobní vůz Škoda s motorem vzadu, kterých se v letech 1964 až 1990 vyrobilo více než tři a půl milionu. Nebyly dokonalé, ale splnily velmi významnou historickou úlohu. Motorizovaly svoji zemi.
Na začátku této cesty byl osobní automobil, kterému Češi říkali „embéčko“ a Slováci „embačka“. Jeho oficiální typové označení bylo Škoda 1000 MB.
Na výstavě jsou prezentovány čtyři automobily, z nichž tři jsou zapůjčeny z mladoboleslavského Škoda muzea. Jedná se o vůz Škoda 1000 MB z roku 1966, vzácné dvoudveřové provedení Škoda 1100 MBX z roku 1969 a unikátní prototyp s karoserií kombi z roku 1963. Ty pak doplňuje závodní vůz Škoda formule 3 z roku 1965 ze sbírek Národního technického muzea, jehož motor vycházel z motoru „embéčka“.
Výstava bude návštěvníkům muzea přístupná do konce září 2014.