Testy aut pro Indii skončily katastrofou. Pohořel Hyundai i Renault
Buďme rádi, že žijeme v civilizované a na předpisy přísné Evropě. Institut NCAP podrobil klasickým nárazovým zkouškám auta, která v Indii prodávají automobilky jako Renault, Hyundai nebo Suzuki. Z výsledků mrazí, takhle u nás vypadala naposledy 80. a 90. léta.
Kdy jste naposledy vlastnili auto bez airbagů? V Indii jde stále o volitelnou příplatkovou výbavu a nejspíš i proto jsou tamní statistiky ze silnic tak hrozivé. Neziskový institu NCAP v rámci tažení za bezpečnější provoz podrobil standardním testům auta z indického trhu. A výsledky jsou hodně drsné. Brutální nárazy figurín hlavou do volantu a palubní desky, totálně zdeformovaná karoserie, slisovaná těla - těmto pohledům jsme už dávno odvykli.
Nejde přitom o žádné pochybné a neznámé značky. Testovanými vozy jsou Hyundai Eon, Mahindra Scorpio, Suzuki Maruti Eeco, Renault Kwid a Suzuki Maruti Celerio. Jak je vidět, ani výrobci, kteří se v západním světě pyšní prvotřídními výsledky bezpečnostních testů, nemají zrovna čisté ruce. Na indický trh dodávají jen taková auta, jaká tamní trh žádá a jaká jim u místních úřadů projdou.
Ani jeden vůz nezískal byť jedinou hvězdičku a důsledky pro posádku jsou kritické už v rychlosti 62 kilometrů za hodinu. A protože NCAP ze svých testů tradičně pořizuje i důkladná videa, můžete se na přehlídku zdeformovaných plechů podívat na vlastní oči.