Škoda Kodiaq se ukáže v čele pelotonu Tour de France
Na prvních fotografiích nového modelu Škoda Kodiaq, které mladoboleslavská automobilka nedávno zveřejnila, se SUV představilo v bílo-šedo-černé kamufláži. Speciálně pro tuto mimořádnou příležitost byl ale navržen zcela nový design.
Designéři automobilky v rámci finále Tour de France představí červeno-šedo-černou barevnou kombinaci nové kamufláže. 14 000 fazet na povrchu maskuje tvary vozu, ale současně umožňuje alespoň poodhalit kontury nového SUV značky Škoda. Čtyři specialisté za zhruba 120 hodin zpracovali 21 m2 fólie, aby vůz opticky přiblížili tzv. ředitelskému vozu „Red Car“ – vozu Škoda Superb v odstínu červená Corrida. Red Car je mobilním dispečinkem Tour de France, který využívá ředitel Tour Christian Prudhomme.
Při Tour de France projede Kodiaq Paříží ještě kamuflovaný – nekamuflovaný se poprvé ukáže až při své světové premiéře 1. září 2016 v Berlíně a jen o několik týdnů později na autosalonu v Paříži. Právě s tímto modelem zahájí česká automobilka svou novou modelovou ofenzívu v segmentu SUV.
Škoda podporuje Tour de France coby oficiální sponzor již potřinácté. Kromě toho podruhé sponzoruje i zelený trikot pro nejlepšího jezdce bodové klasifikace. Je také dodavatelem oficiálního vozu, když letos poskytla Tour více než 250 organizačních a doprovodných vozů a více než 50 vozů týmům. Během zhruba třítýdenního závodu absolvuje flotila vozů zhruba 2,8 milionů kilometrů. 103. ročník Tour de France má 21 etap o celkové délce přes 3 519 kilometrů.