Octavia se vyrábí už 20 let, jezdí jich 5 milionů
Model, který z českého výrobce udělal celosvětově úspěšnou značku, slavil o víkendu dvacetiny. V úterý 3. září 1996 začala Octavia sjíždět ze zcela nové výrobní linky v závodě v Mladé Boleslavi.
Před 20 lety, 3. září 1996, zahájil tehdejší prezident České republiky Václav Havel provoz nově vystavěné části automobilky Škoda a zároveň tím slavnostně odstartoval kariéru modelové řady Octavia. Začal tak příběh českého bestselleru, který během dvaceti let výrazně přispěl k rozvoji firmy. „Závod je krásný, moderní, vskutku hezký. Bylo by bezvadné, kdyby všechny továrny vypadaly jako tato,“ prohlásil tehdy prezident.
Základní kámen nové linky pro výrobu tehdy připravovaného automobilu byl položen v únoru 1995. Na tovární halu se 32 000 m2 výrobních, 2500 m2 kancelářských a 3000 m2 sociálních ploch navázala nová lakovna s kapacitou až 1800 vozů řad Felicia a Octavia, dokončená v březnu 1996. Vývoj Octavie byl zahájen již v roce 1992, tedy přibližně rok po začlenění české značky do koncernu Volkswagen. Vůz dostal tehdy zcela novou koncernovou podvozkovou platformu a při vývoji byl kladen velký důraz na aktivní i pasivní bezpečnost, včetně doplnění nabídky předních airbagů o boční bezpečnostní vaky.
K trumfům praktického liftbacku patřily už tehdy rozměrné výklopné páté dveře, umožňující výborný přístup k prostoru pro 528 až 1328 litrů zavazadel. Zákazníci mohli v úvodním roce 1996 vybírat mezi dvěma benzinovými čtyřválci a jedním turbodieselem. V květnu 1998 byl zahájen prodej kombíku a od roku 1999 nabídku obohatila verze kombi s pohonem všech kol. Poslední Octavia první generace sjela z výrobní linky v listopadu 2010 - vzniklo celkem 970 tisíc liftbacků a přes 470 tisíc kombi.
Druhé generace Octavie bylo v letech 2004 až 2013 vyrobeno 1,6 milionu s karoserií liftback a 900 tisíc v podobě kombi. Od listopadu 2012 se vyrábí třetí generace, která je pilířem modelové nabídky značky. Od zahájení produkce první generace dne 3. září 1996 dodnes vzniklo již více než 5 milionů vozů Škoda Octavia. Vedle hlavního výrobního závodu v Mladé Boleslavi sjíždějí z výrobních linek také v zahraničí, a sice v Číně, Indii, Rusku a Kazachstánu.