Svého rozhodnutí nelituji, říká franšízantka restaurací McDonald’s
Dává práci třem stovkám lidí od studentů přes dlouhodobé zaměstnance až po ty, kteří měli v životě trochu méně štěstí. Silvie Muranská provozuje několik restaurací McDonald’s, které odebírají vajíčka z českých chovů nebo maso od českých farmářů. Jak sama říká, svého rozhodnutí pustit se do restauračního podnikání franšízového konceptu rozhodně nelituje.
Už vloni završila v Česku společnost McDonald’s plán na předávání více než stovky svých restaurací do rukou místních podnikatelů. O všechny tyto pobočky se nyní starají franšízanti. Jednou z nich je i Silvie Muranská.
Na své práci oceňuje to, že vlastním podnikáním podporuje další lokální podnikatele. „České farmáře například tím, že od nich odebíráme česká vejce, hovězí maso do prémiových burgerů, vepřovou šunku nebo sirupy Kitl pro McCafé. Od českých dodavatelů a chráněných řemeslných dílen kupujeme pro změnu kancelářské potřeby, dlouhodobě spolupracujeme s firmou Šimáček, servisními firmami i drobnými živnostníky,“ vyjmenovává Muranská.
Zaměstnanci na prvním místě
V současnosti dává práci třem stovkám pracovníků. „Každý měsíc pravidelně vyhlašujeme zaměstnance měsíce, který od nás dostane odměnu. Pořádáme také McCafé workshopy nebo motivační soutěže pro zaměstnance,“ popisuje své zkušenosti Muranská, která se původně realizovala v bankovnictví. Pak se pustila do vlastního podnikání v oblasti gastronomie formou franšízingu. Vybrala si značku McDonald’s, a i když pro vstup do jejího byznysu čekají zájemce na první pohled tvrdá pravidla, svého rozhodnutí nelituje.
V kuchyni i za pokladnou
Každého uchazeče čeká v průměru roční trénink, včetně práce v restauraci. Zájemce by měl mít také vlastní kapitál minimálně v hodnotě 10 milionů korun. „Přes nemalý finanční vklad se mi potvrdilo, že provozování franšízy dává smysl i ekonomicky,“ potvrzuje Silvie Muranská s tím, že nyní má na starost již pátou provozovnu a v budoucnosti nevylučuje zájem o další.