20. července 2020 15:00

Snížit hodnocení nové hře, kterou člověk ani nehrál, je odteď těžší

Nejdřív hraj, až potom hodnoť, vzkazuje Metacritic amatérským kritikům.

Populární agregátor recenzí Metacritic změnil pravidla pro zadávání uživatelských recenzí u videoher. Chce tím zabránit záplavám negativních recenzí neboli review bombingu, na který nedávno doplatila hra The Last Of Us Part 2. Ta se u odborníků zařadila mezi nejlepší hry všech dob, zatímco uživatelé ji svými recenzemi poslali hluboko pod průměr.

Metacritic chce docílit toho, aby hry hodnotili jenom lidé, kteří je skutečně hráli, a nikoli uživatelé, kteří si na ně předem vytvořili názor na základě vyzrazení děje zápletky, nesouhlasu s jejím poselstvím... zkrátka, když je hlavní motivací hru co nejvíc potopit udělením extrémně nízké známky.

„Nasadili jsme čekací lhůtu 36 hodin pro všechny uživatelské recenze, abychom se ujistili, že hráči strávili se hrou dostatek času, než nad ní vyřkli své hodnocení. Vycházeli jsme z našeho vlastního výzkumu dat s přihlédnutím k názoru odborných kritiků i expertů z oboru,“ stojí v oficiálním vyjádření.

Své vlastní mechanismy, jak blokovat review bombing, už zavedl i Steam. Ten má však pokročilejší nástroje, kterými hodnotí, zda se negativní recenze týká kvality samotné hry nebo hráči jejím prostřednictvím trestají třeba jejího vydavatele nebo tvůrce.

Systém už je funkční, takže pokud uživatelé chtěli hned v pátek hodnotit novinky Ghost of Tsushima nebo třeba Paper Mario, vyjelo jim oznámení „Prosím, nejdříve si hru pořádně zahrajte“ a možnost recenzovat se odemkla až v průběhu víkendu.

Co si myslíte o review bombingu a má smysl se mu bránit?

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

Zábavný / Esport / Publicistický