8. prosince 2023 16:55

Jak se povedl nový Avatar? První recenze chválí nádherný svět, se vším ostatním je to ale složitější

Chcete se okamžitě vrátit do světa Avatara? Můžete, čeká vás ale lehké zklamání.

Akční adventura Avatar: Frontiers of Pandora, která vyšla 7. prosince pro PC, PS5 a Xbox Series X/S, je bezpochyby nejambicióznější herní adaptací z populárního světa planety Pandora. Přestože však vypadá podobně úchvatně jako její vysokorozpočtové filmové předlohy, začne podle kritiků po chvíli hraní vycházet najevo, že se jí nedostalo zdaleka takové péče.

Metacritic hlásí skóre 73/100, takže se titul nachází pouze v nadprůměrném pásmu. Stále si však vede lépe než druhý filmový Avatar: The Way of Water (67), který však patřil do doporučovaného zeleného pásma, jelikož filmy dostávají obecně nižší známky.

„Frontiers of Pandora sice občas působí jako převlečené Far Cry, ale naprosto přesně vystihuje atmosféru a prostředí sci-fi světa Jamese Camerona. Jde o jeden z mála příkladů licencovaných her, které zpětně vylepšují a prohlubují svůj zdrojový materiál,“ odpovídá text We Got This Covered (4/5) na jednu z hlavních námitek, že hra bude jen další variací série Far Cry... což nakonec víceméně platí, ale kdo chce hlavně pocítit fascinující a živoucí svět Pandory, nebude zklamán.

Bohužel hra okouzluje hlavně na první dojem, ať už jde o vizuál, zvuky, hudbu či přesvědčivý pohyb po různorodých regionech planety formou parkouru nebo na zádech létajícího ikrana. Příběh není ničím překvapivý a variuje linky známe z jiných her, platí to i pro zaměnitelné postavy či zvraty, které lze prokouknout dlouho dopředu. Kdo si chce jen prožít povědomé situace, může být spokojen. Jinak však nedorazí žádní hrdinové z filmů, hra je od nich zcela oddělena.

RPG prvky stojí z velké části na lovu, sběru, výrobě předmětů a vaření. Stejně tak dobývání základen lidských nájezdníků z RDA připomíná Far Cry. „Nošení věcí, zachraňování a dobývání základen je příliš obyčejné a nevymyká se standardu. A na každý zajímavý nápad – jako třeba moment, kdy se převtělíte do malé létající potvůrky – je tu bohužel nějaký silně nadužívaný nudný mechanismus. Typickým příkladem je hackování, které si i s jeho otravnou minihrou užijete až běda,“ píše český Vortex (7/10).

Prestižní magazín IGN (7/10) chválí pocit z rozlehlosti i systém navigace, který nevodí hráče za ručičku a učí ho orientaci v pestré a barevné krajině . Zajímavé je podle něj taky objevování nových klanů Na’vi. Bohužel souboje a obecně gunplay jsou nedotažené a vedlejší mise se začnou brzy opakovat. „Prostředí postrádá jakýkoli větší pocit překvapení nad rámec vizuální nádhery, což znamená, že jde o solidní akční dobrodružství, která ale spadá do průměru, než že by se jakkoli vymykalo,“ uzavírá recenze.

Zdroj: Metacritic, IGN