Kazma otočil hru: Jeho film pohřbil všechny kritiky a zadupal je hluboko pod zem!
Filmový svět je místem plným názorů, interpretací a často i prudkých debat. Když Kazma ohlásil svůj nový film, mnozí filmoví kritici se nemohli dočkat, aby ho roztrhali na kousky. Nicméně když se závěrečné titulky promítly první den na stříbrných plátnech po celém Česku, situace byla diametrálně odlišná. Kazma svým filmem nejen pohřbil veškerou kritiku, ale zároveň stanovil nový standard v českém filmovém průmyslu.
130 000 diváků během prvního dne promítání je fenomenální úspěch u diváků a rekord, který nemá srovnání. Nebývalý divácký zájem o film nejlépe dokumentuje příklad nedávných filmových hitů. Velkofilm Avatar: The Way of Water vidělo během prvního dne promítání 37 000 diváků, nedávný český hit Vyšehrad pak během prvního dne projekcí zhlédlo 40 000 diváků.
Nejúspěšnější český film v premiérovém víkendu je Anděl Páně 2, který vidělo 188 000 diváků za celé čtyři dny.
Od prvních promítání v kinech bylo zřejmé, že Kazma má v ruce hit. Desítky tisíc návštěvníků odcházely z českých kin s úsměvem na tváři a nadšením z toho, co právě viděli. Zatímco mnozí kritici byli rychlí v předsudcích a odsoudili film ještě před jeho oficiálním vydáním, veřejnost si udělala vlastní názor okamžitě. A ten je jednoznačný: Kazma to zase dokázal a už za první den se mu podařilo doslova zbourat česká kina, přesně tak, jak si před měsícem, když film představoval, předsevzal.
„Je to nejlepší film, jaký jsem kdy viděl!“ „Nechápu, jak někdo mohl něco takového udělat!“ „Je to neuvěřitelný filmový počin.“ „Musíte to vidět!“ – zní z českých kinosálů a na spoustě projekcí diváci sedí přibití k sedačkám až do konce závěrečných titulků a poté hlasitě tleskají, což se v českých kinech opravdu jen tak nevidí. Kazmův film baví, dojímá a nechává diváky v němém úžasu.
Kazma dokázal posunout hranice toho, co lze v českém filmu očekávat. Místo toho, aby se řídil konvenčními pravidly a následoval stále stejnou formuli, kterou mnozí čeští filmaři dodržují, se rozhodl jít svou vlastní cestou. Filmoví kritici, kteří negativně hodnotili jeho dílo, se teď musí chytnout za nos. V konečném důsledku může být Kazmův triumf lekcí pro všechny. Měli bychom být opatrnější v tom, jak rychle vytváříme soudy a nechat díla mluvit sama za sebe.
V dnešním digitálním věku, kdy každý má platformu a může sdílet svůj názor, je snadné zapomenout na skutečnou hodnotu umění. Kazma nám připomněl, že skutečné umění překonává hranice, vyzývá konvence a v první řadě komunikuje s publikem. Jak sám Kazma řekl: „Tento film nevznikl pro filmové kritiky, recenzenty nebo ocenění akademické obce. Tento film je pro lidi.“ Takže ať už jste fanoušek Kazmy, nebo jste měli pochybnosti o jeho filmovém debutu, jedno je jasné: podařilo se mu ukázat, pro koho se mají filmy dělat. A čeští filmoví kritici dostali pořádnou lekci. ONEMANSHOW: The Movie funguje a lidé ho milují.
Zdroj: Bontonfilm