V sobotu vstoupí na obrazovku herní Max Payne
Atmosférická detektivka představí kultovní postavu z herního světa.
Přichází nepozván, odchází zanechávajíc za sebou krvavý bordel. Max Payne se v sobotu ve 22.20 na Prima COOL vydá vstříc pomstě.
Proč ale tohohle detektiva tolik milujeme? Připravili jsme nostalgický výčet jeho největších depkodružství!
Max Payne aneb Mládí v hajzlu
První herní Max Payne byl doslova zjevením – pekelně atmosférický zážitek, který navíc v éře mánie po Matrixu dovoloval okusit si přestřelky plné zpomalování času. Po boku bitkové hratelnosti však zaujala i story, a především její utrápený hrdina.
Mladý Max jako polda v utajení, po němž jde kvůli špatné informovanosti navíc i policie sama, tu přijde o rodinu a vydává se na cestu pomsty, během níž odhalí starodávné konspirace, moderní ututlávání programu superzdrogovaných supervojáků a navrch i porci dalších klišé z hongkongských akčních filmů. Právě na půdorysu první hry je ostatně postaven náš sobotní film.
Příkladem maličkosti, která za všechny další perfektně vystihuje zdejší depresivní atmosféru, je léčení pomocí polykání prášků proti bolesti – zatímco jiní herní hrdinové se omotávají obvazy a sbírají lékárničky, Max Payne jako ztroskotanec, co už nemá co ztratit, jenom oddaluje konec potlačováním bolesti…
Max Payne 2, noirový zázrak
Pokračování úspěšných her to obvykle mívají náročné, často totiž přidávají "více téhož" namísto nových nápadů. Ne tak Max Payne 2! V něm naopak dojde jak na ještě šílenější vyšroubování kvality akce, tak i o něco pekelnější zápletku.
Max sice změní obličej, ale jen proto, aby lépe vynikla nová zápletka jako ze zlatého věku niorových detektivek. Ta se projevuje i přítomnou femme fatale, díky níž je Max Payne 2 jednou z mála akčních her, v nichž zároveň dokonale funguje melodramatická love story…
Jak se však na noir sluší a patří, vše nakonec opět končí v slzách. Max přežívá, ale svět kolem něj jako by měl jenom velmi omezenou životnost. Na rozdíl od hry samotné – ta totiž s věkem zraje a i v roce 2014 dává na budku většině soudobé herní produkce!
Na konci s dechem v Max Payne 3
Po předlouhém očekávání na třetí díl jsme se ho po devíti letech od dvojky dočkali v létě 2012. Zápletka sice navazuje na předešlé hry, celkovou atmosférou se však drasticky liší. Titul se totiž odehrává v Sao Paulu, Max má do detektivů jako ze 40. let setsakra daleko a namísto konspirací tu řeší obyčejné pašování orgánů…
Pokud se však oprostíme od toho, že s Maxem musí nutně souviset nekonečný déšť a noční New York, funguje trojka jako parádní detektivka s tlustým alkoholikem v hlavní roli. Potěšující rovněž je, že na konci zničeného Maxe konečně čeká jakýs takýs happy ending.
I přes odlišné názory na kontinuitu tato série navždy ovlivnila herní průmysl a popkultuře dala jednoho z nejzajímavějších hrdinů tohoto tisíciletí.
Připomeňte si jeho filmovou inkarnaci v sobotu večer na COOLu.