Příběh Mafie 3 zboří hranice. Máme pro vás pět hlavních důvodů!
Tým Hangar 13 se kritiky rozhodně nebojí.
Kolem třetího dílu slavné Mafie je pořád živo a vývojáři se nebojí i přes určitou míru kritiky vystupovat hodně sebevědomě. V novém rozhovoru s lidmi, kteří jsou zodpovědní za příběh a jeho vyprávění, padaly samé superlativy - tým vývojářů z Hangar 13 je zcela oddán myšlence, že dojde na posun hranic žánru do míst, kam se jiná hra ještě neodvážila.
Říká to scénárista Bill Harms, který dle svých slov respektuje příběh předchozích dvou dílů, ale tentokrát přistoupil ke scénáři se zcela jinou myšlenkou – klást důraz na realismus. Zdá se vám to jako odvážné tvrzení? Máme pro vás pět důvodů, proč bude příběh Mafia III dle slov vývojářů unikátní záležitostí.
1) ŽÁDNÁ ROMANTIKA
I přes to, že se už třetí díl neodehrává v období prohibice, má se svými předchůdci jedno společné téma. Italská mafie, ať už v jakékoliv podobě, nebyla tvořena romantickými dušemi rádoby ctnostných mafiánů, kteří se navzájem respektovali a nedělali nic proti stanoveným pravidlům. Filmy celou myšlenku zidealizovaly, protože v každém časovém období tvoří mafii a její odnože pořádní brousci, kteří nemají daleko k tomu vytáhnout pistoli. Ani hlavní hrdina Mafia III nebude jiný a připravte se na surovou, místy až naturalistickou jízdu.
2) UVĚŘITELNÍ HRDINOVÉ
Ač se to nemusí zdát, mafiáni jsou také jenom lidi a jako takoví musí být pro diváka či hráče uvěřitelní. Snaha lidí z Hangar 13 je vykreslit charaktery jednotlivých postav tak, abyste se s nimi dokázali ztotožnit a rozumět jejich pohnutkám, což je podle šéfa studia jeden z nejdůležitějších aspektů kvalitního příběhu.
3) MÉNĚ JE VÍCE
Hráči nejsou blbci, myslí si v Hangar 13, a proto nechtějí být ve vyprávění až příliš popisní a přímočaří. Hlavní myšlenkou je nechat hráče přemýšlet a dělat vlastní závěry, protože nic na světě nemá jen jednu stranu mince. Zároveň je s tím spojeno i několik možných konců daných misí, kdy by hráči neměli mít vždy stoprocentně stejný zážitek.
4) KDO JE LINCOLN?
Hlavní hrdina hry je podle dosavadních informací solidní psychouš, až hráči ale budou moci definitivně určit, kým Lincoln skutečně je. Pokud se rozhodnete přejít silnici a přitom postřílet dvacet lidí, můžete – hra si to ale bude pamatovat a začne se k vám adekvátním způsobem chovat. Na druhou stranu ale nikde není řečeno, že byste si měli hrát na svatoušky. Jde zkrátka o určité body v příběhu, kdy se budete muset trochu projevit, jak moc, už zůstane na vás.
5) VEDLEJŠÍ MISE
Příběh je samozřejmě důležitý, vývojáři ale chtějí nechat hráče vstoupit přímo do hry, což nelze bez promyšlených postranních úkolů. Ty zpravidla dotvářejí celkovou atmosféru, a i když hra pravděpodobně nenabídne mnoho „volnočasových“ aktivit, možností nechat si hru zalézt pod nehty bude podle vývojářů přehršel.
Těšíte se zase o kousek víc, anebo se jen utvrzujete v názoru, že s předchozími hrami nebude mít Mafia III nic společného?
Zdeněk Princ - facebookové stránky autora