MAFIA III: 5 bludů a předsudků a jejich vysvětlení!
Po nadšení z parádního traileru řadu hráčů při prvních záběrech z hraní přepadla zlost, že tohle už nebude stará dobrá Mafia. Ze všech dosud uveřejněných rozhovorů a vypuštěných informací jsme zjistili, jak to bude doopravdy.
1) Mafia bude prostě jen retro GTAčko
Vývojáři se tvrdě ohradili proti nařčení, že třetí Mafia bude jen převlečeným klonem Grand Theft Auto. Šéf studia Take-Two Strauss Zelnick, pod které spadá jak Rockstar Games (GTA, Max Payne…), tak 2K Games (Mafia, Civilization…), zdůraznil, že jednotlivé větve herního impéria fungují naprosto samostatně. To znamená, že spolu nesdílejí technologie ani tvůrčí postupy. Mafia 3 bude stát na zcela originálním enginu (značně vylepšená technologie z druhého dílu) a slovy Zelnicka půjde „o naprosto jiný zážitek“.
2) Mafia nijak nenaváže na předchozí díl
Blud. Hlavním hrdina je sice zcela nový – osiřelý míšenec Lincoln Clay vracející se v roce 1968 z války ve Vietnamu – ale jedním z trojice jeho pomocníků bude ústřední postava z dvojky Vito Scaletta. Navíc se v příběhu dozvíme, jak skončil Joe Barbaro. Takže jde určitě o větší návaznost než mezi jedničkou a dvojkou.
3) New Orleans bude stejně mrtvé jako Empire Bay
Ve dvojce nešlo skoro nic jiného než hrát hlavní dějovou linku. Město sloužilo jen coby atmosférická kulisa a i veškeré postranní úkoly si museli hráči dokupovat v datadiscích. Herní verze New Orleans a jeho okolí má překypovat životem a spoustou subquestů – navíc jich budete moci plnit víc najednou. Můžete třeba závodit, pašovat chlast a hlavně budovat si reputaci, která bude mít vliv na postup ve hře a taky na postupné získávání nových teritorií na mapě. To dáte na starost vždy někomu z trojice vašich parťáků. Vito zastupuje italskou mafii, Cassandra haitskou a Burk irskou.
4) Mafia 3 bude akční arkáda pro děcka
Jízdní model vyvíjejí stejní lidé jako ve dvojce a měl by se mu velice podobat – každopádně si půjde přepnout mezi arkádovým a realistickým módem. Kromě aut se taky podíváme na vodu, do letadla nás však nepustí – už proto, že letadla tehdy nebyla zdaleka tak "běžným" dopravním prostředkem. Prostřílet se některými misemi nebude vůbec snadné – Lincoln může u sebe mít maximálně dvě zbraně –, tím nás budou tvůrci motivovat k plíživému způsobu hraní a taky využívání pomoci parťáků. Nepůjde hrát kooperativně ani se přepínat mezi postavami jako v GTA V.
5) Mafia 3 už nebude Mafia jako ty předchozí
Správně, nebude. Stejně jako dvojka nebyla jako jednička. Opět nás čeká časový posun o zhruba dvě desítky let do nového a hrami dosud neprobádaného období – divokého roku 1968. Baloňáků a makarónů už jsme si ve hrách užili dost, teď nás čeká příběh vyděděnce v rasově i sociálně napjatém období, kdy byl život pořádnej rock´n´roll.
Šéfové studia chtějí zachovat kontinuitu, proto si do kalifornského týmu Hangar 13 přetáhli české vývojáře, co dělali ještě pod Danem Vávrou. Všechny příběhové animace budou nadále zcela "made in Czech Republic". Mafia bude primárně americká, ale aspoň jsou vytyčené mantinely a hra nebude vznikat v česko-amerických tahanicích, které poznamenaly zrození druhého dílu.
5,5) Mafia 3 bude bez českého dabingu
Volali jsme Marku Vašutovi a ten nám potvrdil… mno, děláme si srandu. Každopádně nikdo z 2K český dabing nevyloučil, záleží na jejich průzkumu českého trhu – jaký tady má trojka prodejní potenciál. Jistotou je zatím lokalizace formou českého menu a titulků.
Jste pořád skeptičtí nebo už jste si Mafii rovnou předplatili a vyhlížíte nedočkavě jaro 2016, kdy má vyjít?