Vývojáři radí hráčům: Kraďte naše hry! Jinak totiž hrozí, že budete podporovat skutečné zloděje...
Pokud vám záleží na tom, co každý den hrajete, dávejte peníze raději vývojářům, nežli překupníkům...
Internetem hýbe v posledních dnech kauza kolem přeprodeje digitálních klíčů ke hrám, z nichž ale vývojáři často nevidí ani korunu. V popředí překupníků stojí zavedený portál G2A, který láká zákazníky na nižší ceny, ale je zároveň trnem v oku všech vývojářů, kteří kvůli šedým praktikám přicházejí o tržby.
Ačkoliv se G2A tváří v podstatě jako eBay s digitálními klíči, nezřídka se v nabídce objevují klíče, které prodávající získal pomocí ukradených údajů z kreditních karet úplně jiných lidí. Díky těmto údajům nakoupí na Steamu klíč (reálně i stovky) a disponuje jimi i přes to, že Steam po komunikaci s bankou odškodní poškozeného vrácením peněz. Takové klíče jsou pak k dispozici třeba i o deset dolaru levněji, než klíče ze Steamu, což samo o sobě vytváří poměrně zajímavou nabídku, na kterou se hráči chytají.
Jinými slovy se tím vytváří záporné peníze, které Steam vrátí. Jenže ten, kdo klíče odcizil, z nich má další peníze a G2A ještě shrábne poplatek za zprostředkování. Navíc – protože G2A moc dobře ví, odkud klíče pochází – je možné připlatit si prémiovou službu G2A Shield, která kupujícímu zaručí, že i v případě, nebude-li zakoupen klíč fungovat (už stihl projet databázemi a Steam jej deaktivoval), obdrží klíč funkční. Jenže to se může i nemusí stát a poplatek za G2A Shield je dalším zdrojem příjmu pro skutečné zloděje.
Není proto divu, že sami vývojáři nabádají hráče, aby jejich hry klidně stahovali z torrentu, nemají-li v úmyslu pořídit si je legální cestou. V opačném případě totiž hrozí, že se situace nikdy nezlepší a G2A i nadále bude vystupovat jako čistá společnost, navíc podporující charitu, YouTubery atd. Odkud peníze pochází je přeci jedno…