DOJMY: Betatest Hitmana skončil fiaskem. Tohle si holohlavý Agent 47 nezaslouží
Zahráli jsme si betu a nejsme z toho moudří...
O problémech, ve kterých se nachází chystané pokračování slavné stealth akce Hitman, jsem psal několikrát. Není teď ale prostor znovu otevírat téma epizodického/early access vydávání, protože tu byla možnost hru si osobně zahrát a proklepnout její kvality ve dvou převážně tutoriálových misích. Abych vás ale nenudil sáhodlouhým článkem, vypíchnul jsem tři a tři věci, které se mi zatím pozdávají a které… které zkrátka tolik ne. Pro představu pro vás mám i záznam z mého druhého průchodu betou, abyste mohli nasát atmosféru ještě více.
NO, TOHLE SE PŘÍLIŠ NEPOVEDLO
1) Umělá inteligence
Za svůj život jsem se účastnil celé řady betatestů a vím, že tohle je věc, která lze opravit relativně snadno. Na druhou stranu není pro stealth hru dobrou vizitkou, že už v testu ukazuje hráči, jak nepřizpůsobivá, nepřesná a ne zrovna uvěřitelná ve skutečnosti je. Zvlášť, jedná-li se o hru, která je založená na tom, že se snažíte umělou inteligenci oblafnout. Nepřiměřené, anebo ne dostatečně adekvátní reakce na vaše počínání je tím největším zlem a pevně věřím, že bude napraveno. Aby si totiž někdo spletl zlomení vazu za mírné pošťouchnutí, to se mi v předchozích dílech nestalo.
2) Seznam úkolů
I přes to, že není od věci, aby vás hra trochu postrčila, pokud tápete, kořením Hitmana bylo právě odhalování dalších postupů. S novým dílem ale budete mít k dispozici seznam výzev, které do značné míry napovídají, jak a co máte provést. Vytrácí se tím kouzlo a věřím, že mi hráči předchozích dílů dají za pravdu.
3) Zastaralá animace
IO Interactive je relativně malé dánské studio, pravděpodobně čelí jistým finančním problémům, nemohu se ale vyhnout kritice mířené k pocitu z pohybu. Na scéně je zpravidla velká spousta lidí, Agent 47 dělá psí kusy se zbraněmi, strunou či prostými chvaty, nic z toho se ale vývojářům nepodařilo spojit dohromady. Jednotlivé animace na sebe vůbec nenavazují a i vlastní chůze hlavního hrdiny působí, jako kdyby po úrovni bruslil. Škoda…
STARÝ DOBRÝ HITMAN?
1) Odlákání nepřátel
Abych ale jen nehořekoval, na hře se zcela přirozeně najdou věci, které mě osobně velmi těší. Jednou z nich je i mince, pomocí které jste schopní odlákat nepřítele z cesty, případně si ho přitáhnout k sobě. Nezdá se to jako věc hodná zmínky, ale po stránce hratelnosti jde o poměrně důležitý mechanismus, který funguje a můžete se na něj spolehnout.
2) Vylepšený detekční systém
Předchozí díl přišel se systémem detekce podle jednotlivých povolání, jejichž převlek právě používáte. Pokud jste se prošli příliš blízko zahradníkovi a sami jste v tu chvíli byli za zahradníka převlečení, mohl vás odhalit, protože automaticky znal tváře všech svých kolegů. V některých částech hry ale tenhle prvek nedával smysl a v novém díle došlo na podstatnou změnu. Jde o to, že tentokrát vás mohou rozpoznat jen někteří příslušníci vašeho převleku a hra vám poměrně jasně dává najevo, před kterými lidmi byste si měli dávat pozor a kolem kterých můžete zvesela projít.
3) Nelineární úrovně
Prostředí hry, soudě dle dvou map, nabídne dostatek prostoru k vlastnímu prozkoumávání. Částečně je celý zážitek nahlodán možností, podívat se už dopředu na výzvy (viz výše), ale i tak cítím, že v tomhle směru nebude mít Hitman žádný problém. Vyřešit daný úkol se dá skutečně mnoha způsoby, čímž bude podnícen i zájem, zahrát si hru opakovaně.
A CO DÁL?
Pokud jste dočetli až sem, sluší se ještě zmínit, že Hitman vyjde 11. března pro PC, PS4 a Xbox One s tím, že k dispozici bude buďto intro pack za nižší cenu 15 dolarů, obsahující prolog a misi v pařížském zámku. Za další úrovně, vydávané od dubna v průběhu celého roku, pak budete muset platit zvlášť a pravděpodobně i přeplatíte. Pokud vám ale nevadí koupit si zajíce v pytli, budete moci sáhnout po kompletním balíčku (ovšem stále s postupně vydávaným obsahem) za 60 dolarů. Zmatení? To já jsem trochu taky…