GALERIE: Nový německý superkombík. Mercedes E AMG
Extra rychlé kombíky milujeme. Na první pohled vypadají jako zosobnění nudy, jenže i s ledničkou v kufru ujedou kdejakému postaršímu supersportu. Mercedes je již dlouhá léta králem téhle disciplíny a teď pro nás má krásný nový stroj.
Nová třída E plná nejmodernějších technologií na sebe poutá pozornost už několik týdnů, na kombík jsme si ale museli počkat. Teď jsme se konečně dočkali, a to rovnou i našlapané verze od divize AMG. Díky třílitrovému šestiválci se dvěma velkými turby má výkon 295 kw (401 koní) a točivý moment 520 Nm už ve 2500 otáčkách za minutu. Expresní stěhovák s oficiálním názvem Mercedes-AMG E 43 4MATIC Estate díky tomu zrychlí na 100 km/h za 4,7 sekundy.
S takovou porcí výkonu nebude problém odvézt z Ikey ani plně naložený kufr, který je sice o 25 litrů menší než u minulé generace, ale stále větší než u přímých konkurentů. V základní konfiguraci nabízí 670 litrů prostoru, čímž Audi A6 Avant i BMW 5 Touring překonává o více než 100 litrů. Po sklopení sedaček je k dispozici 1890 litrů.
E 43 AMG se oficiálně dočkáme koncem letošního roku, časem by ale měl dorazit také osmiválcový model E 63 AMG, který se zřejmě opět zařadí na absolutní vrchol nabídky absurdně rychlých kombíků. Pokud jste ale přeci jen nohama na zemi, můžete vybírat ze široké nabídky benzínových i naftových motorů.
Základním agregátem v nabídce je benzínový dvoulitrový čtyřválec E 200 o výkonu 135 kW (184 koní), výkonnější E 250 nabídne 155 kW (211 koní). Mezi diesely najdete nový dvoulitr E 220 d o výkonu 143 kW (194 koní) i úspornější verzi E 200 d se 110 kW (150 koní). K Mercedesu se ale přeci jen víc hodí větší motory. Třílitrový vznětový šestiválec E 350 d má 190 kW (258 koní), benzínový šestiválec 3,5 litru s pohonem všech kol E 400 4MATIC pak celých 245 kW (333 koní). Ve všech verzích nabízí Mercedes devítistupňový automat 9G-TRONIC.