GALERIE: Česká nádhera. Škoda ukázala nejzajímavější auta historie
V německém Essenu je právě plném proudu veletrh veteránů Techno Classica. Mezi jinými se zde prezentuje i naše Škoda Auto a její stánek rozhodně stojí za to!
Až do 10. dubna se zde bude prezentovat více než 120 let historie značky Škoda. Nejstaršími vystavovanými exponáty na stánku značky Škoda budou tři motocykly Laurin & Klement z počátku minulého století, se kterými zakladatelé firmy položili základy úspěšné firemní historie motoristického sportu. Široká paleta vzácných exponátů zahrnuje také model Škoda 966 Supersport nebo soutěžní vůz Škoda Favorit, který se účastnil světového šampionátu v rally v roce 1993. Cílem je představit přelomové modely značky Škoda v širších souvislostech turbulentního 20. století. Tedy připomenout i dobové překážky, které se tradiční společnosti podařilo překonat.
Neodmyslitelnou součást společnosti Škoda Auto představuje její dlouhodobě angažmá na poli motoristického sportu. Tento příběh odstartoval v roce 1901 úspěšnou účastí jednoválcového motocyklu Laurin & Klement v náročném dálkovém závodě z Paříže do Berlína a korunuje jej aktuální triumf vozu Škoda Fabia R5 v sérii APRC (Asia-Pacific Rally Championship). V Essenu si počátky úspěchů jednostopých strojů připomeneme díky motocyklům Laurin & Klement typ TB, L80 a CCR z let 1902 až 1905, k vidění bude ale také novodobá historie motorsportu v podobě soutěžního vozu Škoda Favorit F2 Rally z roku 1993.
Předválečnou produkci mladoboleslavské automobilky přiblíží skupina unikátních vozů L&K So/200, 110 a 110 Phaeton, doplněná zástupcem první generace vozu Škoda Rapid v otevřeném provedení Cabriolet. Padesátá léta se nesou opět ve sportovním duchu díky dvojici vozů Škoda 966 Supersport a 1100 OHC. Letošní 50. výročí zahájení výroby si v Essenu připomene dvoudveřová Škoda 1000 MBX, zatímco 40. jubileum od představení masově vyráběného typu Škoda 120 vedle tohoto typu doplní i stále oblíbenější Škoda Rapid a výjimečný prototyp T 742, který měl v rámci zkoušek motor vpředu a pohon předních kol – to vše v původní karoserii typu Š 120.